کد مطلب: ۱۶۰۹۱۹

قیمت نفت به بالاترین رقم ۲ سال گذشته رسید

قیمت نفت به بالاترین رقم 2 سال گذشته رسید

به دنبال تهدید ترکیه مبنی بر توقف عبور محموله‌های نفتی کردستان عراق، قیمت نفت برنت امروز بالاترین میزان در 2 سال گذشته را ثبت کرد.

با تهدید ترکیه مبنی بر اینکه عبور محموله‌های نفتی کردستان عراق از خاک خود را متوقف خواهد کرد، قیمت نفت برنت امروز بالاترین میزان در 2 سال گذشته را ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت 3.8 درصد افزایش قیمت را ثبت کرد و به بالاترین رقم از ماه آوریل رسید. رجب‌طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با توجه به همه‌پرسی استقلال کردستان گفته است ترکیه می‌تواند انتخاب کند که شیرهای صادرات نفت از کردستان را ببندد. درعین حال، اوپک و همپیمانانش ماه گذشته بیش از 100 درصد توافق کاهش تولید را اجرایی کردند و چشم‌انداز تقاضای نفت در جهان بهبود یافته است.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار معتقد است: واضح است که کردها به استقلال رای می‌دهند و ما یک چالش ژئوپلتیکی در خاورمیانه خواهیم داشت که مقادیر قابل توجهی از عرضه نفت را تهدید می‌کند. در عین حال، همکاری و تلاش‌های سخت اوپک بازار را تثبیت می‌کند.

با بازگشت دوباره پالایشگاه‌های آمریکا به فعالیت پس از تندباد هاروی، قیمت نفت در ماه جاری میلادی بیش از 10 درصد رشد داشته است؛ همچنین اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی چشم‌انداز تقاضا در جهان را مثبت ارزیابی کرد. از طرفی، نگرانی‌ها در مورد عرضه بیش از اندازه از سوی آمریکا نیز کاهش یافته است. حفاران آمریکایی از تعداد دکل‌های نفتی فعال خود در هفته گذشته کم کردند که به پایین‌ترین میزان از ماه ژوئن رسیده است.

بارت ملک، تحلیلگر بازار در تورنتو گفت: احساس بازار این است که فعالیت‌های حفاری در آمریکا کم شده است و احتمال افزایش تولید نفت شیل آمریکا همانطور که بسیاری انتظار داشتند، بسیار کم شده است.

نفت برنت در ساعات اولیه معاملات با 2.16 دلار افزایش 59.02 دلار معامله شد اما در لحظه انتشار این خبر 31 سنت کاهش یافت و 58.71 دلار فروخته شد.

نفت خام آمریکا نیز در ساعات اولیه معاملات با 1.56 دلار افزایش 52.22 دلار فروخته شد. اما در لحظه انتشار این خبر با 19 سنت کاهش 52.03 دلار معامله شد.

به گزارش فارس، این کاهش قیمت احتمالا به علت بالا رفتن قیمت‌ها و تلاش تجار برای فروش و سود بردن از این فضای افزایشی بوده است.

صادرات نفت خام منطقه کردستان عراق از طریق بندر مدیترانه‌ای سیهان ترکیه، در صورتی که آنکارا تصمیم بگیرد که آن را متوقف کند، پایان خواهد گرفت. همچنین مجلس عراق به بستن مرزهای با کردستان و بازگشت به میادین نفتی کرکوک و دیگر مناطق تحت مناقشه برای کنترل و نظارت دولت مرکزی رای داده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.