کد مطلب: ۴۵۱۵۳۶

قیمت نفت به ۳۶ دلار رسید

قیمت نفت به ۳۶ دلار رسید

قیمت‌های نفت در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا و تداوم کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان بزرگ، به روند افزایشی روز گذشته خود ادامه دادند.

قیمت‌های نفت در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا و تداوم کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان بزرگ که نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه را تا حدودی تخفیف داد، به روند افزایشی روز گذشته خود ادامه دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۳ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۳۶ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۳۳ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید.

طبق آمار اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته پنج میلیون بشکه کاهش پیدا کرد، در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر به میزان ۱.۲ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات وست تگزاس اینترمدیت است، ۵.۶ میلیون بشکه کاهش داشت.

تحلیلگران موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: در حالی که نشانه‌های کاهش فشار بر ظرفیت مخازن نفت، برای قیمت وست تگزاس اینترمدیت مثبت بوده است اما گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که کاهش ذخایر به دلیل تولید کمتر بوده و تحت تاثیر بهبود تقاضا صورت نگرفته است.

قیمت‌ها همچنین از آمار کشتیرانی که نشان داد اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان در گروه اوپک پلاس به تعهداتشان تحت توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز عمل می‌کنند، پشتیبانی شده‌اند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک اظهار کرده که خود اوپک از رشد قیمت‌ها و پایبندی قوی به توافق کاهش تولید تشویق شده است اما منابع آگاه اظهار کرده‌اند که این گروه اقدامات بیشتر برای حمایت از بازار را منتفی نکرده است.

بازارهای معاملات فیزیکی نفت سیگنال‌هایی از تغییر روند از مازاد عرضه در اوج قرنطینه کرونا در آوریل به سوی عرضه کمتر در نیمه دوم سال نشان می‌دهند. با این حال نگرانی‌ها نسبت به تداوم تبعات اقتصادی پاندمی ویروس کرونا به خصوص در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، قیمت‌ها را همچنان تحت فشارهای کاهشی نگه داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، جزییات گزارش نشست سیاست‌گذاری آوریل بانک مرکزی آمریکا نشان داد که مقامات بانکی این کشور مصمم هستند همه اقدامات ضروری را برای تقویت اقتصاد آمریکا به کار ببندند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.