کد مطلب: ۱۶۹۳۹۹

قیمت نفت به ۶۳ دلار رسید

قیمت نفت به 63 دلار رسید

کاهش شدید میزان واردات نفت چین در ماه اکتبر قیمت نفت را امروز کاهش داد اما قیمت نفت همچنان بالای ۳ دلار است.

با کاهش میزان واردات چین که به کمترین رقم در یک سال گذشته رسیده است، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت هر چند تاجران گفتند در مجموع بازار با پشتوانه کاهش تولید اوپک از حمایت قیمتی خوبی برخوردار است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، به گفته تاجران، بازار با نگرانی در حال رصد تنش‌های در حال افزایش در غرب آسیا است و به همین دلیل روند مبادلات محتاطانه است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 35 سنت کاهش 63.34 دلار فروخته شد. هر چند قیمت این نوع نفت چندان از بالاترین رقم 2 سال و نیم اخیر برابر با 64.65 دلار فاصله ندارد.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 33 سنت افزایش 56.87 دلار مبادله شد اما از 57.69 دلار، بالاترین قیمت از جولای 2015 فاصله چندانی ندارد.

آمار اداره گمرک چین نشان داد، واردات نفت چین در ماه اکتبر از رکود حدود 9 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر به شدت کاهش یافت و به 7.3 میلیون بشکه در روز رسید. این رقم کمترین میزان از اکتبر 2016 به شمار می‌رود.

لی یان، تحلیلگر نفت در این رابطه گفت: واردات کمتر یعنی خرید کمتر از پالایشگاه‌های مستقل که بسیاری از آنها امسال سهمیه‌ها را تمام کردند.

به هر حال، در سال آینده، پالایشگاه‌های مستقل احتمالا وارداتشان را افزایش خواهند دارد چرا که مقامات روز چهارشنبه سهمیه واردات نفت خام 2018 آنها را 55 درصد به نسبت سال 2017 افزایش دادند و به 2.85 میلیون بشکه در روز رسید.

در مجموع، بازار نفت به علت ادامه تلاش‌های اوپک و روسیه در ممانعت برای عرضه نفت، به خوبی از نظر قیمتی حمایت می‌شود. به طوری که قیمت نفت خام از ماه ژوئن تاکنون 40 درصد افزایش قیمت داشته است.

برایان پرنتیک، شریک شرکت خدمات هوانوردی کاوک گفت: قیمت نفت به 60 دلار باز می‌گردد و من فکر می‌کنم در سال‌های آینده فشار کاهشی بر سودخالص و حاشیه سود ایرلاین‌ها ایجاد خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.