کد مطلب: ۳۹۷۱۵۸

کاهش ۱.۱ درصدی قیمت نفت تحت تاثیر وقوع گردباد در فلوریدا

کاهش 1.1 درصدی قیمت نفت تحت تاثیر وقوع گردباد در فلوریدا

قیمت نفت تحت تاثیر وقوع گردباد در فلوریدا که منجر به کاهش تقاضا می‌شود، در معاملات روز گذشته کاهش یافت. با این حال، قیمت‌ها همچنان در مسیر ثبت بیشترین افزایش هفتگی از اوایل ماه جولای قرار دارد.

قیمت نفت تحت تاثیر وقوع گردباد در فلوریدا که منجر به کاهش تقاضا می‌شود، در معاملات روز گذشته کاهش یافت. با این حال، قیمت‌ها همچنان در مسیر ثبت بیشترین افزایش هفتگی از اوایل ماه جولای قرار دارد.

نزدیک شدن گردباد دوریان به فلوریدا موجب بروز نگرانی در مورد تعطیلی و توقف نفت تولیدکنندگان آمریکایی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز جمعه با 1.1 درصد کاهش به 60.43 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با 2.8 درصد کاهش با قیمت 55.10 دلار معامله شد.

در عین حال، نظرسنجی‌های انجام‌شده از سوی رویترز نشان می‌دهد، تولید نفت کشورهای سازمان اوپک در ماه آگوست 800 هزار بشکه در روز افزایش یافته است. این نخستین افزایش ماهانه در سال جاری محسوب می‌شود.

اوپک به رهبری عربستان سعودی و متحدان آنها به رهبری روسیه در ماه دسامبر توافق کردند تا تولید روزانه خود را 1.2 میلیون بشکه تا ماه مارس 2019 کاهش دهند.

تولید نفت روسیه در ماه آگوست اندکی بالاتر از میزان توافق‌شده بود، با این حال، خبرگزاری‌های مسکو به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور گفته‌اند که روسیه همچنان قصد دارد به‌طور کامل به این توافق پایبند بماند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد نفت از زمان اوج قیمت‌ها در ماه آپریل، حدود 20 درصد کاهش یافته که مهم‌ترین دلیل آن از نگاه تحلیلگران جنگ تجاری میان واشینگتن و پکن بوده است.

با این حال، به‌دنبال کاهش تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان، نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت در هفته گذشته رشد 1.7 درصدی را تجربه کرد.

تحلیلگران رویترز همچنین چشم‌انداز خود از قیمت نفت در سال 2019 را به 65.02 دلار -کمترین میزان در بیش از 16 ماه- کاهش داده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.