خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۰۵۱۶

جدیدترین قیمت نفت / آیا اوپک تولید خود را افزایش می‎دهد؟

جدیدترین قیمت نفت / آیا اوپک تولید خود را افزایش می‎دهد؟

در حالی که بسیاری از تحلیلگران در مورد توانایی عربستان برای جبران ناشی از کاهش عرضه ایران در بازار جهانی خوش‌بین هستند، اما برخی دیگر بر این باورند که عربستان سعودی و دیگر تولیدکنندگان بزرگ اوپک این بار فریب سیاست‌های ترامپ برای افزایش عرضه را نخواهند خورد و هیچ تضمینی وجود ندارد که هر دو کشور امارات و عربستان وعده‌های خود را برای افزایش تولید عملی کنند.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران در مورد توانایی عربستان برای جبران ناشی از کاهش عرضه ایران در بازار جهانی خوش‌بین هستند، اما واقعیت‌ها می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‎پرایس، نگاهی به مذاکرات میان دو کشور کلیدی عضو اوپک یعنی عربستان سعودی و امارات متحده عربی نشان می‌دهد که سعودی‎‌ها تمایلی به افزایش تولید خود و قیمت‌های پایین ندارند.

در دوم ماه می (12 اردیبهشت ماه) معافیت‌هایی که مقامات آمریکایی به هشت مشتری اصلی نفت ایران اعطا کرده بودند، منقضی خواهد شد. تاریخ نشان داده که واردکنندگان نفت برای انجام اقداماتی تسکینی در جهت مقابله با اثرات تحریم‌ها علیه ایران آمادگی دارند. عربستان سعودی و دیگر تولیدکنندگان باید برای ثبات بازار نگران باشند تا بار دیگر در اثر سیاست‌های دونالد ترامپ و با افزایش عرضه قیمت‌های پایین نفت را به بازار باز نگردانند.

در حال حاضر، تمام نشانه‌ها از افزایش قیمت نفت حکایت دارند. اگر نفت اضافی به بازار وارد نشود، کمبود نفت تنها طی چند ماه قابل مشاهده خواهد بود.

مقامات آمریکایی از جمله رئیس‌جمهور و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور، از عربستان سعودی و اوپک خواسته‌اند تا با افزایش تولید، کاهش عرضه ایران را جبران کنند. با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که هر دو کشور امارات و عربستان وعده‌های خود را عملی کنند.

عربستان سعودی نیازی به افزایش تولید خود ندارد چرا که سطح کنونی قیمت برای حمایت از برنامه‌های دولت در این کشور و ثبات جایگاه محمد بن سلمان کافی است. عرضه اولیه آرامکو، غول نفتی این کشور هم ابزاری جذاب برای عربستان است تا اقتصاد خود را در کوتاه‌مدت تقویت کند.

کاهش اخیر قیمت نفت در روزهای اخیر هم پس از آن رخ داد که ترامپ در توییتی از اوپک خواست تا تولید خود را افزایش دهند.

قیمت نفت که سه‌شنبه هفته گذشته رشدی سه درصدی را تنها در یک روز تجربه کرد، دو روز پایانی هفته را با روند نزولی ادامه داد.

امروز، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 71.23 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام آمریکا هم به 62.96 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.