کد مطلب: ۴۴۷۷۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین قیمت نفت در هفته جدید میلادی / تنش‌ها میان آمریکا و چین، نفت را ارزان کرد

اولین قیمت نفت در هفته جدید میلادی / تنش‌ها میان آمریکا و چین، نفت را ارزان کرد

درحالی‌که پس از اجرایی شدن توافق کاهش تولید، قیمت نفت در روزهای پایانی هفته گذشته افزایش یافته بود، با تشدید نگرانی‌ها از تنش‌ها میان آمریکا و چین، در معاملات امروز روند نزولی به خود گرفت.

قیمت نفت که در آخرین روز از معاملات هفته گذشته و با اجرایی شدن توافق کاهش تولید اوپک‌پلاس اندکی رشد کرده بود، امروز به‌دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران از تنش‌های جدید میان چین و آمریکا افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت در ساعات ابتدایی معاملات بازارهای آسیایی با افت ۳٫۵ درصدی، به ۲۵٫۵۴ دلار رسید. همچنین نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت کاهش ۷٫۶ درصدی را تجربه کرد و با قیمت ۱۸٫۲۷ دلار در هر بشکه معامله شد.

این در حالی است که هر دو شاخص نفت برنت و آمریکا، پس از سه هفته نزولی، در هفته پایانی آوریل (هفته گذشته) به‌ترتیب بیش از ۲۸ درصد و ۱۷ درصد رشد کرده بودند.

توافق کاهش تولید میان کشورهای اوپک به رهبری عربستان سعودی و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه از اولین روز ماه می (روز جمعه) اجرایی شد.

بر اساس این توافق، کشورهای امضاکننده قرار است روزانه در مجموع ۹٫۷ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

تحت تاثیر توقف فعالیت‌های اقتصادی، قرنطینه‌ها و شیوع ویروس کرونا تقاضا برای نفت به‌شدت کاهش یافته؛ تا جایی که قیمت طلای سیاه از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۶۰ درصد افت کرده است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این میزان از کاهش از سوی تولیدکنندگان برای جبران افت چشمگیر تقاضا کافی نیست و تنها نقش مسکنی موقت را خواهد داشت.

در عین حال، پایبندی تمام تولیدکنندگان به این توافق از یک‌سو و تنش‎های جدید میان چین و آمریکا از سوی دیگر، چالشی بزرگ برای بازار نفت محسوب می‌شود.

دونالد ترامپ اخیرا با ادعای اینکه در حال حاضر توافق تجاری با چین اهمیتی ثانویه نسبت به بحران کرونا دارد، تهدید کرد که این کشور را هدف تعرفه‌های جدید قرار خواهد داد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.