خبر فوری:

کد مطلب: ۷۲۵۱۷۴

وضعیت چین نفت را گران کرد؟

وضعیت چین نفت را گران کرد؟

قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت زیرا پیش‌بینی می‌شود که کاهش احتمالی اقدامات کووید-19 در چین باعث افزایش تقاضای نفت خام این کشور می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نفت خام هفته گذشته کاهش یافت، اما پس از اینکه چین اعلام کرد برای اولین بار، برخی از اقدامات خود را تحت سیاست سختگیرانه کووید صفر کاهش خواهد داد، روز جمعه به شدت افزایش یافت. این خبر، انتظارات را برانگیخت که بزرگترین واردکننده نفت خام جهان برای کاهش احتمالی محدودیت‌های کووید، اقداماتی انجام خواهد داد.

به نقل از پارسیس، اما این کشور همچنان با افزایش مجدد عفونت‌ها دست و پنجه نرم می کند، و شاهد تمدید اقدامات قرنطینه در چندین مرکز اقتصادی بود. که افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه را محدود کرد.

بهای آتی نفت برنت در ابتدای معاملات آسیایی نزدیک به 1 درصد افزایش یافت و به 96.68 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 0.6 درصد افزایش به 88.15 دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد در هفته گذشته به ترتیب حدود 2.6 درصد و 4 درصد کاهش داشتند.

سیگنال‌های هاوکیش از سوی فدرال رزرو نیز اندکی بر قیمت نفت تأثیر گذاشت، زیرا کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو هشدار داد که در حالی که این بانک در حال بررسی روند کندتر افزایش #نرخ_بهره در ماه‌های آینده است، اما موضع خود را در برابر تورم ملایم نمی‌کند.

قیمت نفت خام از اوج بالای 130 دلار در سال جاری به شدت کاهش یافت، زیرا افزایش نرخ بهره و مجموعه‌ای از قرنطینه های کووید در چین نگرانی ها را در مورد تقاضا افزایش داده است.

اما تشدید محدودیت عرضه، به ویژه پس از اعلام سازمان کشورهای صادرکننده نفت بر کاهش تولید 2 میلیون بشکه‌ای در روز، باعث بهبود قیمت‌ها شد. انتظار می‌رود این کاهش از دسامبر اعمال شود و عرضه را محدودتر کند و احتمالاً به نفع قیمت‌ها شود.

همچنین انتظار می‌رود که ممنوعیت اروپا برای حمل‌ونقل نفت روسیه از دسامبر اجرایی شود و عرضه نفت خام را تا پایان سال کاهش دهد.

در حالی که انتظار می‌رود کاهش عرضه به نفع قیمت‌ها در ماه‌های آینده باشد، خطرات کاهشی برای نفت خام نیز وجود دارد. تشدید عفونت‌های کووید در چین می‌تواند بار دیگر فعالیت اقتصادی این کشور را مختل کند و تقاضای نفت خام را کاهش دهد.

افزایش نرخ بهره و تورم نیز خطر بالقوه‌ای برای تقاضای نفت خام ایجاد می‌کند، به‌ویژه اگر فعالیت اقتصادی بیش از حد انتظار کند شود.

دولت ایالات متحده همچنین تهدید کرده است که نفت بیشتری از ذخایر استراتژیک نفت خود آزاد خواهد کرد تا به کاهش هزینه های بنزین کمک کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.