کد مطلب: ۶۹۳۷۵۳

قیمت نفت بالا رفت

قیمت نفت  بالا رفت

بهای معاملات نفت برنت با ۲۳ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۹۷ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه پس از این که عربستان سعودی درباره احتمال کاهش تولید اوپک برای اصلاح افت اخیر قیمت نفت هشدار داد و نگرانی‌ها نسبت به محدودیت عرضه در بازار را تجدید کرد، افزایش یافت.

به نقل از ایسنا ، بهای معاملات نفت برنت با ۲۳ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۹۷ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در معاملات پرنوسان روز دوشنبه، بیش از چهار دلار سقوط کرده بود اما تا پایان معاملات این ضرر را جبران کرد و در قیمت ثابتی معامله شد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹۰ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۹۱ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت ماه میلادی جاری تحت تاثیر نگرانی‌های سرمایه‌گذاران نسبت به رکود اقتصاد جهانی و آسیب دیدن تقاضا برای سوخت، ۱۲ درصد و شاخص نفت آمریکا هشت درصد، کاهش داشته است.

نفت به دلیل نگرانی‌ها از تاثیر رکود اقتصادی بر تقاضا برای سوخت، تقریبا همه رشد قیمتی که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین پیدا کرده بود را از دست داده است.

اوپک پلاس تقریبا کل تولید که در دوران پاندمی کووید محدود کرده بود را احیا کرده است. اما عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد اوپک آماده است تولیدش را برای اصلاح کاهش اخیر قیمت نفت که ناشی از نقدینگی ضعیف بازار معاملات آتی و نگرانی‌های اقتصادکلان بوده است، کاهش دهد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی به نقل از شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی گزارش کرد اوپک پلاس انعطاف پذیری لازم و راه‌هایی برای رویارویی با چالش‌ها دارد.

تحلیلگران شرکت هایتونگ فیوچرز گفتند: در حالی که عربستان سعودی آماده دفاع از قیمت‌هاست، بازار احتمالا از این فرصت برای افزایش معاملات خرید استفاده می‌کند. این تحلیلگران خاطرنشان کردند نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران همچنان یک ابهام بزرگ مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، به دلیل آسیب دیدگی سیستم خط لوله‌ای که نفت قزاقستان را از طریق روسیه به بازار منتقل می‌کند، اروپا با اختلالات جدیدی در تامین انرژی روبرو شد و به نگرانی‌ها نسبت به افت عرضه گاز روسیه اضافه کرد.

نشانه‌هایی از تقاضای ضعیف‌تر چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، وجود دارد. این کشور هزینه‌های استقراض را کاهش داده و وام‌های ساخت و ساز ویژه‌ای به ارزش ۲۰۰ میلیارد یوان (۲۹.۲ میلیارد دلار) تدارک دیده تا با بحران املاک مقابله کند. استراتژی کووید صفر چین هم روی رشد اقتصادی این کشور، تاثیر منفی گذاشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.