کد مطلب: ۸۱۱۶۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حرکت نفت در مسیر کاهشی ادامه دارد

حرکت نفت در مسیر کاهشی ادامه دارد

بازار نفت در ادامه روند نزولی روزهای گذشته، در آخرین روز معاملاتی این هفته نیز قرمزپوش ماند. به نظر می‌رسد طلای سیاه بیش از هر مولفه دیگری، تحت تاثیر متوقف شدن مذاکرات مربوط به سقف بدهی در آمریکا و هشدار فدرال رزرو ایالات متحده نسبت به افزایش نرخ تورم قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات نفتی، دیروز، یعنی آخرین روز معاملات هفتگی، با حرکت در مسیر کاهشی بسته شد. به نظر می‌رسد علت اصلی تداوم این روند متوقف شدن مذاکرات مربوط به سقف بدهی در آمریکا و هشدار فدرال رزرو ایالات متحده نسبت به افزایش نرخ تورم است.

نگرانی سرمایه‌گذاران از اینکه سیاستمداران آمریکایی در مورد تعیین سقف جدید بدهی که در ابهام به‌سر می‌برد از دلایل کاهش قیمت طلای سیاه به حساب می‌آید.

پس از آنکه جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا و دولت جو بایدن، روز جمعه مذاکرات برای افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری دولت را متوقف کردند، نفت از مسیر صعودی خود عقب‌نشینی کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در همین زمینه هشدار داده بود که ممکن است دولت تا اول ژوئن (11 خرداد) قادر به پرداخت تمام صورت حساب‌های خود نباشد. هرچند یک مقام کاخ سفید گفت که توافق همچنان امکان‌پذیر است.

با این حال جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، با اشاره به اینکه تورم بسیار بالاتر از هدف اصلی این بانک است، گفت: بازارها تحت تاثیر این موضوع در نگرانی به سر می‌برند، زیرا ادامه روند صعودی نرخ بهره می‌تواند فشار زیادی را بر رشد اقتصادی وارد کند.

قیمت نفت افزایش می‌یابد؟

به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر توقف مذاکرات سقف بدهی و اظهارات پاول، سهام آمریکا، بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری و ارزش دلار همگی کاهش یافتند.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز اعلام کرد که تعداد دکل های نفتی ایالات متحده که شاخصی برای تولید آینده است، در این هفته با 11 مورد کاهش به 575 کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از سپتامبر 2021 است.

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده اعلام کرد که مدیران مالی، معاملات آتی و گزینه‌های اختیاری خود را در هفته منتهی به 16 می کاهش دادند.

به گفته تحلیلگران بانک ملی استرالیا، در حالی که ظرفیت افزایش بیشتر نرخ بهره نگرانی در مورد ضعف تقاضا در ایالات متحده را افزایش می دهد، قیمت نفت ممکن است با افزایش تقاضای چین در طول سال 2023 افزایش یابد.

بنابراین باید منتظر ماند و دید سرانجام چشم‌انداز بازار طلای سیاه چگونه رقم می‌خورد؟ آیا افزایش تقاضا در چین از حرکت نفت در مسیر صعود حمایت می‌کند؟

تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets، گفت: قیمت نفت همچنان تحت تاثیر فشارهای کند تقاضا پیشرفتی نکرده است. زیرا بازگشایی اقتصادی چین هنوز به ثبات نرسیده است و نامتعادل به نظر می‌رسد.

وی افزود: البته سرمایه‌گذاران آمارهای اقتصادی چین قرار است تولید صنعتی، سرمایه‌گذاری‌های ثابت و خرده فروشی را بررسی کنند. با مشخص شدن این فرایند چشم‌انداز از بهبود تقاضا برای نفت روشن‌تر است.

برای مطالعه بیشتر در حوزه انرژی خبر قیمت نفت رکوردشکنی می‌کند ؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.