کد مطلب: ۲۲۶۸۵۹

قیمت‌های نجومی میوه‌های نوبرانه‌

قیمت‌های نجومی میوه‌های نوبرانه‌

نایب‌رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از آرامش بازار میوه‌های نوبرانه پس از گذشت چند روز خبر داد و گفت: نوبرانه‌‌ همان‌طور که از اسمش پیداست، نوبر است یعنی طبیعتا نرخ آن با سایر میوه‌ها تفاوت دارد و مقطعی است.

اسدالله کارگر از کنترل قیمت بر بازار میوه خبر داد و گفت: در ایام مختلف به خصوص عید و ماه مبارک رمضان کنترل قیمت بر بازار و خرده‌فروشان میوه و تره‌بار بیشتر از پیش صورت می‌گیرد اما کنترل به صورت دائم انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی درباره نرخ نوبرانه‌ها ابراز داشت: نوبرانه همان طور که از اسمش پیداست، نوبر است یعنی طبیعتا نرخ آن با سایر میوه‌ها تفاوت دارد و مقطعی است.

کارگر با وجود عکس منتشر شده در فضای مجازی، تعیین نرخ 220 هزار تومان برای هرکیلو گوجه سبز در سوپرهای شمال شهر را تکذیب کرد.

نایب‌رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اعلام قیمت گوجه سبز افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز با توجه به درشتی آن بین 40 تا 60 هزار تومان است، میوه در مبدا قیمت ندارد و وابسته به عرضه و تقاضا نرخ میوه مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: میوه با ورود به سطح شهر قانون‌مند شده و نرخ آن نیز تعیین می‌شود، بدین ترتیب که 35 درصد سود برای خرده‌فروشی به هر کیلو میوه تعلق می‌گیرد.

کارگر اعلام کرد: سند برای ما فاکتور خرید مغازه‌دار است بدین معنا که بر اساس فاکتور خرید از مبدا با اضافه کردن سود مجاز و قوانین تعیین شده از سوی اتحادیه مجاز به فروش محصول است و برای بازرسین اتحادیه و اتاق اصناف نیز فاکتور خرید فروشنده سندیت دارد.

منبع: جام جم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.