کد مطلب: ۴۹۶۹۳۲

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی:

پشت پرده ارزانی مرغ‌ منجمد فروشگاه‌ها / قیمت واقعی مرغ چقدر است؟

پشت پرده ارزانی مرغ‌ منجمد فروشگاه‌ها / قیمت واقعی مرغ چقدر است؟

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی می‌گوید: مرغ‌های منجمدی که توسط فروشگاه‌ها توزیع می‌شود تازه نیست و متعلق به هشت ماه گذشته است.

صف طولانی مردم برای خرید مرغ منجمد، ماجرای تازه صف‌های ایران است. به گزارش تجارت‌نیوز دوباره مردم برای خرید مرغ منجمد از فروشگاه‌های زنجیره‌ای صف کشیده‌اند. مرغ تنظیم بازاری که بنا به اعلام وزار کشاورزی هرکیلوگرم آن 18 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

اما رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی به تجارت‌نیوز می‌گوید که این مرغ‌ها تازه نیستند و تاریخ تولید آن به هشت ماه پیش برمی‌گردد. او توضیح می‌دهد که شرکت پشتیبانی امور دام کشور زمانی که قیمت مرغ ارزان بوده این محصولات را خریداری و در یخچال‌ها نگهداری کرده و حالا به دلیل کاهش تولید، این مرغ‌ها روانه بازار شده است.

محمد یوسفی معتقد است که علت ارزان بودن این مرغ‌ها چیزی نیست جز کیفیت پایین آن.

قیمت مرغ 20 هزار و 400 تومان است

او درباره قیمت واقعی مرغ هم می‌گوید: اکنون قیمت مرغ 20 هزار و 400 تومان است و چنانچه دولت نهاده‌های دامی را در اختیار مرغداران قرار دهد قیمت واقعی مرغ همین 20 هزار و 400 تومان است اما اگر قرار باشد قیمت ذرت و کنجاله سویا با همین قیمت‌های فعلی به مرغدار عرضه شود قیمت مرغ هم افزایش می‌یابد.

یوسفی ادامه داد: قیمت کنجاله سویا دو هزار و 600 تومان بود حالا قیمت این کالا به 16 هزار تومان رسیده است. قیمت ذرت هزار و 500 تومان بود اما اکنون با قیمت چهار هزار تومان داد و ستد می‌شود. چنانچه این رویه افزایش قیمت‌ها ادامه‌دار باشد مرغدار جوجه‌ریزی را کاهش می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.