کد مطلب: ۵۷۸۵۹۶

اعلام قیمت و شرایط پروازهای اربعین

اعلام قیمت و شرایط پروازهای اربعین

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، براساس توافق صورت گرفته با ایرلاین‌ها مقرر شد تا نرخ بلیت پروازهای اربعین کمتر از پنج میلیون تومان تعیین شود که البته این قیمت مربوط به بازه زمانی تعیین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدحسن ذیبخش در این مورد توضیح داد: براساس توافق‌های صورت گرفته بین سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی داخلی، مقرر شد بلیت پروازهای اربعین کمتر از پنج میلیون تومان به زائران ایرانی فروخته شود.

وی گفت: البته این قیمت مورد توافق تنها برای بازه زمانی تعیین شده یعنی از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر است که ایرلاین‌ها موظف به اجرای آن هستند و پروازهای اربعین باید در قالب این توافق از شش فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان انجام شود ( ایسنا ).

اطلاعیه شماره ۱ ستاد مرکزی اربعین را در مورد موافقت عراق با حضور۳۰ هزار زائر ایرانی دارای pcr منفی اینجا بخوانید.

مجوز حضور ۳۰ هزار زائر ایرانی در عراق

در همین رابطه، ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری روز گذشته نیز گفته بود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته ۳۰ هزار زائر ایرانی که دولت عراق مجوز ورود آنها را برای اربعین صادر می‌کند از تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ تا ۱۰ مهر از طریق ۶ فرودگاه حضرت امام(ره)، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز به این کشور منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز می‌توانیم تعداد فرودگاه‌ها را افزایش دهیم، افزود: در مجموع ۴۰۰ پرواز رفت و برگشت در ایام اربعین امسال برای جابه‌جایی زائران ایرانی انجام خواهد شد.

ذیبخش با اعلام اینکه زائران عتبات عالیات باید تست منفی PCR هفتاد و دو ساعته داشته باشند، گفت: شرکت‌های هواپیمایی قشم، تابان، زاگرس، وارش، معراج، ماهان، آسمان، کاسپین، فلای پرشیا، هما و کیش‌ایر ۴۰۰ پرواز اربعین امسال را انجام خواهند داد ( تسنیم ).

شرایط اعزام زائران اربعین ۱۴۰۰

معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور نیز چندی پیش در این مورد گفت: براساس اعلام سفارت ما دولت عراق موافقت کرده که حداکثر ۳۰هزار نفر در مراسم اربعین شرکت کنند و ۷۲ ساعت قبل از سفر تست pcr داشته باشند.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور افزود: وزارت بهداشت هر دو کشور باید اعلام نظر می‌کردند و در کمیته امنیتی اجتماعی و ستاد اربعین با حضور مسئولان وزارت بهداشت بررسی شد و پیشنهاد شد کسانی که دو دز واکسن دریافت کرده‌اند و فاقد بیماری زمینه‌ای هستند در صورت موافقت عراق امسال افرادی در مراسم اربعین شرکت کنند.

معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور افزود: ابتدا وزارت کشور عراق با حضور مسئولان سفارت ایران جلسه گذاشتند و قرار شد نظر نهایی خود را اعلام کنند و براساس اعلام سفارت ما دولت عراق موافقت کرده که حداکثر ۳۰هزار نفر در مراسم اربعین شرکت کنند و ۷۲ ساعت قبل از سفر تست pcr داشته باشند.

چه کسانی اعزام می‌شوند؟

وی افزود: این ۳۰هزار نفر را در قالب موکب‌داران و کمیته‌هایی که وظیفه‌ای داخل عراق دارند ساماندهی کنیم، چون این عدد قابل توزیع در کل کشور نیست. هرچند امسال بنایمان بود که فقط ۱۰۰ هزار نفر از خدام شرکت کنند و اکنون باید از آن ۱۰۰هزار نفر ۳۰هزار نفر را اعزام کنیم.

ذوالفقاری در مورد امکان افزایش تعداد زائران با رایزنی‌ها تصریح کرد: بعید می‌دانیم امکان رایزنی برای افرایش این تعداد باشد و این در حالی است که برای سایر کشور‌ها ۱۰ هزار نفر سهمیه داده‌اند.

وی در خصوص امکان سفر زمینی نیز تصریح کرد: مرز‌های زمینی کاملا بسته است هیچ خدماتی در مرز‌ها ارائه نمی‌شود و از مردم درخواست می‌کنیم به سمت مرز‌ها حرکت نکنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: موضوع حفظ سلامت مردم برای مسئولان کشورمان و عراق از اهمیت بالایی برخوردار است و ورود بدون مجوز از سوی مرز‌های زمینی ممنوع است و دولت عراق برای متخلفان مجازات‌هایی در نظر گرفته است ( باشگاه خبرنگاران جوان )

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل‌ونقل تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی حیدری

    کسی که برازیارت امام حسین علیه السلام این همه پول بگیرد مسلمان نیست