کد مطلب: ۶۱۴۴۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جنجال بر سر قیمت چلوکباب / توئیت عجیب مشاور احمدی‌نژاد!

جنجال بر سر قیمت چلوکباب / توئیت عجیب مشاور احمدی‌نژاد!

پس از این که امام جمعه مشهد گفت که با یک سوم حقوق روزانه کارگر می‌تواند یک پرس چلوکباب بخورد، مشاور سابق احمدی‌نژاد در توئیتی جنجالی واکنش نشان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقایسه قیمت چلوکباب با سال‌ها قبل جنجال برانگیز شده است، اظهارات امام جمعه مشهد درباره قدرت خرید مردم موجب شده که مشاور سابق احمدی‌نژاد در توئیتر واکنش نشان دهد.

احمد علم‌الهدی در انتقاد به برخی اظهارنظرها درباره قیمت دلار گفته است: برخی می‌گویند یک روزی آمریکا مملکت ما را گرفته بود و دلار هم هفت تومان بود؛ آمریکا را بیرون کردیم و امروز دلار به ۲۰ و چند هزار تومان رسیده است. آن روز که دلار هفت تومان بود، یک کارگر با یک سوم مزد روزانه خود، برای ناهار چیزی بیشتر از نان‌، پنیر و انگور نمی‌توانست بخورد. در حالی که امروز یک کارگر با یک‌ سوم مزد روزانه خود برای ناهار حداقل یک چلوکباب می‌تواند بخورد.

این اظهارات موجب شده که عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی‌نژاد در توئیتر خود قیمت چلوکباب و حقوق کارگر را مقایسه کند.

«در سال ۱۳۵۷:
حداقل حقوق روزانه کارگران: ۲۱۰ ریال
قیمت چلوکباب کوبیده: ۵۰ ریال
در سال ۱۴۰۰:
حداقل حقوق روزانه کارگران: ۸۹۰ هزار ریال
قیمت چلوکباب کوبیده: ۶۱۰ هزار ریال
یک کارگر در سال ۱۳۵۷ با حداقل حقوقش چهار پرس و در سال ۱۴۰۰ یک پرس چلوکباب کوبیده میخرید.»

داوری در این توئیت با محاسبه قیمت‌ها، اظهارات علم‌الهدی را اینطور زیر سوال برده که الان با یک سوم حقوق کارگر نمی‌توان چلوکباب خرید، اما برعکس در سال ۵۷ کارگر با حداقل حقوق یک روز می‌توانست چهار پرس چلوکباب بخرد.

یک جستجوی ساده در استارتاپ‌های سفارش آنلاین غذا نیز نشان می‌دهد که قیمت یک پرس چلوکباب کمتر از ۵۵ هزار تومان نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اصلا وقت خودتان را نگیرید لطفا حقوق یک بازنشسته که قادر به کارنیست وبیماری ،سن بالا،خانواده که زیر ۳میلیون حقوق دارد فقط برای ۵نفر روزانه نان وپنیر بخرد چقدر می‌شود حالا فکرکنید فرشته است و بیماری ،لباس،آب ،برق وبقیه را مجانی بگذراند چه باید بکند ؟! خدایا ………

  • ناشناس

    گرفتار شدیم بخدا

  • ناشناس

    حاجی آقا قربان جدت برم شما ماشالا وضع مالی خوبی داری شاید بخوری چلوکباب به همان امام رصا ده سال رنگ چلو کباب ندیدیم الان رنگ گوشت را هم فراموش کرده ایم بعصی ها می‌گویند رنگش مانند اشگ چشم هست

    • ناشناس

      حتما بی کار هستی برو کار کن هم رنگش رو هم مزش رو میفهمی

  • ناشناس

    کباب چیه؟ چه شکلیه؟

  • ناشناس

    شعر میگه .چون از زندگی مردم خبر نداره.

  • ناشناس

    اولا حقوق یک کارگر الان ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است روزی اگر نمی دانی بدان دوما ما ۲۰۰ تومن را حساب میکنیم الان بهترین کباب به قول خودتون ۹۰ هزار تومان است که اینطوری هم نیست چون در اصفهان قیمت چلو کباب به ۳۰ تومن هم رسیده ولی چلو کباب خوبا حالا دیگه خودتون حساب کنید الان یک کارگر می تواند روزی ۲ پرس چلو کباب بخورد تازه ۱۰۰ تومن هم اضافه میارد من نمی دانم واقعا از هیچی بی خبرند که حقوق یکه کارگر را ۹۰ تومن گفتن یا اینکه……..

    • ناشناس

      اقتصاد و بدن دست شما

  • یک ایرانی

    متاسفانه آقایون در خیال زندگی میکنن، واقعیت امروز اقتصاد جامعه ما چیزیست که داریم به چشم میبینیم، ولی نمیدونم چرا اقایون هر جور که دوست دارن وضعیت جامعه امروز رو تفسیر میکنن، اون هم بشدت بدور از صداقت و انسانیت!!!!!!!

  • ناشناس

    کارگر سال ۵۷ بیشتر از روزی ۱۰۰ الی ۱۵۰ تومن دستمزدش بود

  • فخر

    حقوق کارگردرسال 57 روزانه 21 تومان یا ماهانه
    650 تومان بود ویک عدد سکه 10 گرمی 24 عیار 420 تومان بود که با سکه 8 گرمی 18عیار امروز میشود حدود 300 تومان یعنی هر کارگر ماهانه معادل 2 سکه طلا امروزی که معادل 25 میلیون تومان است حقوق می گرفت به همین علت از کشور کره وتایلند وهندوستان وپاکستان در ایران کار می کردن دراین مورد کوتاه ترین راه تقصیر انداختن به گردن دولت قبلی یا بعدی است اما اگر ریشه یابی کنید مقصربیسوادی دررشد جمعیت ملتها است کشور المان در50 سال 6 میلیون با رشد 0.2 درصد به جمعیت افزوده در ایران 60 میلیون نفر با رشد 2 درصدی به جمعیت افزوده یعنی ما جمعیت 3 برابر کرده ایم درزمان شاه صادرات نفت 6 میلیون بشکه وامروز باید حداقل 18 میلیون صادرات نفت به خاطر 3 برابر شدن جمعیت داشته باشیم که امروزه به یک میلیون بشکه رسیده ایم که عربستان با بالاترین تکنولوژی دنیا نمی تواند بیش از 10 میلیون نفت صادر کند پس با بدانیم با یک بچه جمعیت ثابت با 2 بچه جمعیت 2برابر وبا 3 بچه که باروری زنان ایران است هر 50 سال جمعیت 3برابر میشود وگرنه الودگی بیکاری وخشکسالی وبی ابی وتورم حل نخواهد شد از ماست که بر ماست

  • ناشناس

    الان کارگر روزی ۲۰۰ نگیره روزش شب نمیشه چرا دروغ میگید