کد مطلب: ۴۱۱۷۸۱

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت کالاهای اساسی تا شب عید چه تغییری می‌کند؟

قیمت کالاهای اساسی تا شب عید چه تغییری می‌کند؟

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می‌گوید: افزایش قیمت کالاهای مصرفی تا شب عید امکان‌پذیر نیست مگر اینکه با مصوبه هیات وزیران افزایش قیمت‌ها اعمال شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش قیمت بنزین قیمت کالاهای اساسی گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت کالاهای اساسی در شب عید به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر چند که همواره افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر قیمت تمام شده کالاهای اساسی و تولیدی اثرگذار بوده اما آنچه که وجود دارد، این است که افزایش قیمت کالاهای مصرفی تا شب عید امکان‌پذیر نیست مگر اینکه با مصوبه هیات وزیران افزایش قیمت‌ها انجام شود.

مجتبی صفایی افزود: با گران شدن بنزین قیمت هیچ کالایی در بازار گران نخواهد شد. اعمال افزایش قیمت کالاها تابع مصوبات و آیین نامه‌هایی است که در قانون به آن صراحتا اشاره شده است. در آیین نامه اخیری که به اتاق‌های سراسری کشور ابلاغ شده آمده است که واحدهای صنفی حق هیچ‌گونه افزایش قیمت را ندارند. حتی اگر برخی صنوف مصوبه اخذ افزایش قیمت را برای برخی کالاها گرفته باشند قانون‌گذار به مجریان اجازه ابطال دستور العمل‌ها را داده است.

هیچ واحد صنفی حق افزایش قیمت را ندارد

او اظهار کرد: در این بازه زمانی تا زمانی که مصوبه قانونی مبنی بر افزایش قیمت کالاها به دست ما نرسد هیچ واحد صنفی حق افزایش قیمت را ندارد؛ چرا که اتفاق خاص سیاسی یا اقتصادی نیافتاده که صنوف بخواهند قیمت کالاها را گران کنند.

صفایی با اشاره به آخرین گزارش‌ واحد بازرسی صنوف تصریح کرد: آخرین آمارهای واحدهای بازرسی حاکی از این است که گزارشی از واحدهای صنفی مبنی بر گران فروشی ثبت نشده است و حداقل تخلفات صنوف در سطح بازار تنها به عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور باز می‌گردد.

او در پایان گفت: چنانچه در این شرایط بازرسان صنوف یا سازمان تعزیرات گزارشی مبنی بر گران‌فروشی یا احتکار واحدهای صنفی را ارائه دهند با آنها برخورد قاطع خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انگار مسئولان خودشون تو ایران زندگی نمیکنند. همه چیز گرون شده. چی میگن اینا.