کد مطلب: ۳۷۰۶۷۴

قیمت کالاهای تنظیم بازاری در آستانه رمضان اعلام شد

قیمت کالاهای تنظیم بازاری در آستانه رمضان اعلام شد

بازار کالاهای اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد کاهش نسبی قیمت مواد پروتئینی و افزایش بهای شکر و خرماست و دیروز ستاد تنظیم بازار، قیمت مواد غذایی تنظیم بازاری در ماه رمضان را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیو ز، براساس گزارش فارس، بررسی روند قیمت ها در بازار مواد پروتئینی نشان می دهد که قیمت این اقلام در آستانه ماه مبارک رمضان و در روزهای اخیر، روند نزولی به خود گرفته است. به طوری که قیمت گوشت قرمز که تا چندی پیش به بیش از 110 هزار تومان افزایش یافته بود، هم اکنون و در بازار تهران به کیلویی 96 هزار تومان افت کرده است.

در این زمینه، پوریان، رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده به باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط مناسب عرضه دام زنده تولید داخل و دام زنده و گوشت قرمز وارداتی در روز‌های آینده پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت با روند کاهشی در بازار روبه رو شود و نرخ لاشه گوسفندی به ۶۵ هزار تومان برسد.

از سوی دیگر، قیمت مرغ شاهد افت نسبی بیشتری است. به طوری که قیمت 17 هزار تومان آن، در روزهای اخیر به 11 هزار و 500 تومان رسیده است. با این حال، گزارش ها از بازار سایر اقلام اساسی مانند شکر و خرما حاکی از رشد صعودی قیمت در آن هاست.

فارس گزارش داده که قیمت خرما تقریباً دوبرابر شده و به کیلویی بین 15 تا 40 هزار تومان رسیده است. ایسنا نیز گزارش داد: در حالی که نرخ مصوب شکر کیلویی ۴۴۰۰ تومان تعیین شده است، قیمت این محصول در بازار به بیش از ۹۰۰۰ تومان رسیده است. دیروز همچنین ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت کالاهای اساسی مشمول طرح ویژه توزیع در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، بر این اساس، قیمت هر کیلو برنج در این طرح، 7400 تومان، شکر 3400 تومان و روغن 10 درصد کمتر از نرخ مصوب تعیین شده است.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.