کد مطلب: ۵۸۶۷۱۵

قیمت گوشی موبایل در بازار امروز ۱۹ مهر

قیمت گوشی موبایل در بازار امروز ۱۹ مهر

قیمت انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، اپل، هوآوی و شیائومی در بازار امروز دوشنبه نوزدهم مهر ۱۴۰۰ را مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جدول‌های زیر، قیمت موبایل تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

هواوی از نسخه انحصاری ۴G تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده خواهد کرد

هواوی به علت تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند به تراشه‌های ۵G دسترسی پیدا کند و به همین دلیل باید به سراغ چیپ‌های ۴G برود تا همچنان بتواند در بازار گوشی‌های هوشمند حضور داشته باشد. حالا طبق شایعه‌ای جدید، ظاهرا هواوی برای محصولات آینده‌اش به نسخه انحصاری ۴G اسنپدراگون ۸۹۸ دسترسی پیدا می‌کند، تراشه‌ای که انتظار می‌رود در هفته‌های پایانی ۲۰۲۱ معرفی شود.

منبعی با حساب کاربری «ChanganDigitalKing» در شبکه اجتماعی ویبو چین گفته هواوی از نسخه اختصاصی تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ با فناوری ۴G استفاده می‌کند. پیش از این هم گزارشاتی مبنی بر استفاده هواوی از اسنپدراگون ۸۹۸ روی گوشی‌های سری میت ۵۰ منتشر شده بود.

تراشه پرچمدار بعدی کوالکام با لیتوگرافی ۴ نانومتری تولید می‌شود و همچنین شامل سه خوشه خواهد بود. یکی از این خوشه‌ها ۱ هسته پرقدرت Cortex-X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، خوشه دیگر ۳ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و خوشه آخر ۴ هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز دارد.

امسال هواوی گوشی‌های سری میت ۵۰ را عرضه نخواهد کرد و احتمالا اینکار را به سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ موکول می‌کند. بنابراین تا آن زمان باید بتواند به تعداد کافی تراشه ۴G اسنپدراگون ۸۹۸ دست پیدا کند.

لازم به ذکر است فناوری اصلی در تراشه فرکانس رادیویی ۵G در انحصار آمریکا است و به همین دلیل هواوی نمی‌تواند تراشه ۵G اختصاصی خود را داشته باشد و با تحریم‌های امریکا این شرکت چینی فقط قادر به استفاده از فناوری ۴G خواهد بود. باتوجه به همین تحریم‌ها غول چینی باید از تراشه‌های کوالکام در گوشی‌های خود استفاده کند و احتمالا از اوایل سال آینده میلادی تمام گوشی‌های این شرکت به تراشه‌های کوالکام مجهز می‌شوند.

در کنار تراشه‌های ۴G، هواوی به استفاده از سیستم عامل هارمونی هم روی گوشی‌های آینده‌اش ادامه می‌دهد و احتمالا در آینده نزدیک شاهد رونمایی از نسخه جدیدش هم باشیم.

قیمت گوشی موبایل امروز ۱۹ مهر

14 page 0001 14

قیمت گوشی‌های شرکت اپل 13 page 0001 16

قیمت گوشی‌های شرکت شیائومی

12 page 0001 14

قیمت گوشی‌های شرکت سامسونگ

11 page 0001 16

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.