کد مطلب: ۵۷۲۷۴۸

رئیس اتاق اصناف بندرعباس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت هر کیلو هویج ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان! / چرا هویج ناگهان گران شد؟

قیمت هر کیلو هویج ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان! / چرا هویج ناگهان گران شد؟

هویج در شهرهای جنوبی کمیاب شده است اما به دلیل نوسان قیمت مردم از خرید هویج صرف نظر می‌کنند. رئیس اتاق اصناف بندر عباس در مورد کمبود هویج در شهرهای جنوبی گفت: امسال خشکسالی باعث شد برخی از کاشت هویج صرف نظر کنند. به همین دلیل قیمت آن جهش چشمگیری داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آن طور که فعالان بازار می‌گویند در کرج، تهران و اهواز هویج کمیاب شده است. هر چند که قیمت آن نسبت به هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده اما هویج با قیمت ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان هنوز برای مردم شهرهای جنوبی گران است.

عبدالمجید جلالی، رئیس اتاق اصناف بندرعباس به تجارت‌نیوز توضیح داد: در بازار بندرعباس هویج موجود است اما به دلیل گرانی، تقاضا برای خرید آن چندان وجود ندارد. هویج هم مثل گوجه فرنگی در پایان فصل برداشت کمیاب شده اما با برداشت جدید محصولات، قیمت آن دوباره ارزان می‌شود.

همچنین رئیس اتحادیه بارفروشان بندرعباس هم با اشاره به کاهش میزان تقاضا توضیح داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلات پی در پی قیمت هویج بالا رفت. مصرف هویج در بندرعباس کم است و فعلا هویج به اندازه نیاز روزانه مردم وجود دارد.

علی باصره به تجارت‌نیوز گفت: امسال قیمت میوه به دلیل افزایش نرخ دستمزد، حمل و نقل، سبد و کود گران شد. در حقیقت هزینه‌های تمام شده تولید بالا رفته است و همین مساله باعث شده میوه با قیمت بالایی به دست مردم برسد.

چندی پیش فروش هویج در اهواز با کارت ملی خبرساز شد. مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان گفته بود: «از اول شهریور قیمت هر کیلو هویج در سطح عمده فروشی در اهواز به کمتر از ۱۵ هزار تومان می‌رسد و در تهران هم هویج با قیمت ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان فروخته می‌شود.»

برای مطالعه بیشتر خبر ماجرای فروش هویج با کارت ملی را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا راستشو نمگید برادران کشور عراق که یک عمر مملکت رو به فناع بردن و به زن و بچه های ما تجاوز کردن و آلان هم دارن اینکار رو انجام میدم نیاز بیشتر دارن و از اونجا که دینار عراق ارزش پولی خوبی داره بیشتر اجناس که کمیاب میشه برای برادران عراقی صادر میشه

    • ناشناس

      مرحبا .

  • ناشناس

    اگه ربط به کمبود آب داشت باید هندوانه کمیاب میشد نه هویج چرا راستشو نمگید صادر میکنید عراق مسئولین ما فقط یکسری دروغگو بیش نیستن

  • ناشناس

    مرگ بر آمریکا چرا هویج رو گرون کردی

  • حالا

    چرا لبنیات ، گوشت ، نان ، غلات ‌‌‌…. اینا همه گرون شدن . ما که از خودمون ثروتی نداریم . پس مرگ بر آمریکا که همه چیزو گرون کرده!!!!!!!

  • ناشناس

    یه قرارگاه هویج تشکیل بدید مشکل هویج هم حل میشه ?

  • ناشناس

    چرا نداره،تو این مملکت هرکسی برای خودش قیمت میده،مثال پراید ۵۰تومن شده۱۵۰تومن،مرغ۲۵تومن شده۳۷تومن،سنگک ۱۱۰۰تومن شده۳۰۰۰تومن،لبنیات،،،،،،هویج طبیعی است،
    نظارت نباشه بدتر میشه،،،،علی برکت الله

  • ناشناس

    کجا تا ۲۲ تومان من ۴،۵ روزه کل بازار گشتم همه کیلو ۳۰ تومان میدادن