کد مطلب: ۲۲۰۲۴۹

لایحه بودجه ۹۷ نسبت به لوایح قبل، عدالت محورتر بود

لایحه بودجه 97 نسبت به لوایح قبل، عدالت محورتر بود

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه موضوع بودجه سال 97 پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت، گفت: تحلیل کلی درخصوص لایحه بودجه این است که این لایحه نسبت به سایر لوایح در سال‌های گذشته، عدالت محورتر بود.

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری با اهالی رسانه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در سال 96، اظهار کرد: لایحه بودجه سال 97 پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و اخبار آن در طول رسیدگی‌ها ارائه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی خاطرنشان کرد: سه نوبت ایرادات شورای نگهبان در تبادل مجلس و شورا انجام شد و در مجموع 78 ایراد وارد بود که در این سه نوبت عمده اشکالات برطرف شد.

کدخدایی گفت: یک اشکال در بند الحاقی دو از تبصره 11 در خصوص بحث بازگشت زمین‌ها در شرایط خاص بود که این ایراد هنوز برطرف نشده و امروز ظاهرا مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه‌ای دارد و باید به این موضوع رسیدگی کند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: سایر اصلاحات لازم از سوی مجلس انجام شد و تحلیل کلی در خصوص بودجه 97 این است که این بودجه نسبت به سایر لوایح در سال‌های گذشته عدالت محورتر بود که قدم خوبی بود که در مجلس برداشته شد.

کدخدایی با بیان اینکه بودجه یک برنامه و نظام مالی برای یک‌سال کشور است و لازم است برنامه ها و هزینه‌ها با هم تطبیق واقعی داشته باشند، افزود: در این حوزه مسئولین اجرایی باید به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کنند، ما همچنان تا نقطه مطلوب فاصله داریم. امیدواریم دولت و مجلس محترم اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی درباره مصوبات ارسالی از ناحیه مجلس گفت: 62 مصوبه از مجلس دریافت کردیم که شامل 33 لایحه و 29 طرح بود. 27 مصوبه در همان مرحله اول به تایید رسید و 17 مصوبه پس از رفع ایرادات به تایید رسید. 16 مصوبه ایراد نهایی داشتند و دو مصوبه همچنان در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.