کد مطلب: ۱۳۹۳۲۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

لایحه جدید قانون مدیریت خدمات کشوری به زودی تقدیم مجلس می‌شود

لایحه جدید قانون مدیریت خدمات کشوری به زودی تقدیم مجلس می‌شود

محمد باقر نوبخت اظهار کرد: لایحه جدید قانون مدیریت خدمات کشوری مهیاست و به زودی در هیئت وزیران تصویب خواهد شد تا برای تبدیل به قانون به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه هیئت دولت لایحه جدیدی برای جایگزین شدن به جای قانون مدیریت خدمات کشوری تهیه کرده است، گفت: این لایحه اکنون مهیاست و به عبارتی پیش‌نویس آن فراهم شده و با عنایت به اینکه دولت دوازدهم در ماه‌های آینده شکل خواهد گرفت این لایحه تصویب شده و به زودی به مجلس تقدیم خواهد شد.

وی در خصوص عنوان این لایحه بیان کرد: با عنایت به شکل‌گیری دولت دوازدهم، طبق انجام فرآیند تهیه این لایحه همین عنوان برای این لایحه در نظر گرفته شد. حالا باید ببینیم که مجلس چه تصمیمی می‌گیرد؟

نوبخت درباره زمان تقدیم این لایحه جدید به دولت گفت: اکنون نمی‌توانم زمان دقیقی برای آن مشخص کنم، ولی این لایحه در ماه‌های آینده و در دولت دوازدهم ارایه خواهد شد.

او همچنین بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیش از آنکه تفکیک شود، مسئولیت تهیه این لایحه را بر عهده داشت و پس از تفکیک نیز مسئولیت آن به سازمان اداری و استخدامی محول شد، اما در تهیه و تنظیم آن همه دستگاه‌ها همکاری کرده‌اند.

نوبخت گفت: این لایحه اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده و در جلسه هیئت وزیران نیز امور آن به انجام رسیده است، ولی هنوز در هیئت وزیران تصویب نشده و تصویب آن منوط بر آن شده است که برخی اصلاحات بر آن انجام شود. این لایحه به زودی در هئیت وزیران تصویب شده و پس از آن به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

سال گذشته به دنبال مباحثی که پیرامون فیش‌های حقوقی و فاصله زیاد حداقل و حداکثر حقوق دریافتی حقوق‌بگیران از خزانه کشور مطرح شد، نواقص قانون مدیریت خدمات کشوری که در دولت دهم به مدت آزمایشی و پنج ساله تصویب شده ولی پس از آن مدام تمدید شده بود، برای عموم مردم محرز شد و دولت تهیه لایحه جدیدی را به مردم وعده داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای نوبخت ما نیروهای تبصره ۴ که خدمتگذاران بیمارستان هستیم وپا به پای پرستاران شیفت میدهیم را فراموش کردین .حقوق ما ۲۵۰۰تومان است پس ما چی ما هم در همان مکان که بقیه هستند داریم انجام وظیفه می کنیم.شب عیدی دل ما هم شاد کنید.

  • ناشناس

    آنقدر حقوق کارمندان رسمی و پیمانی زیاده که همیشه از بیکاری با اینترنت اداره تو بورس اوراق بهادار سرمایه گذاری می کنند مشخص نیست اینجا اداره است یا بورس اوراق بهادار از آن طرف ماشاالله حقوق آنچنانی می گیرند و از این طرف هم مدام در بورس اوراق بهادار خریدوفروش می کنند آن هم با اینترنت اداره بیچاره ما نیروهای قراردادی کار می کنیم مازاد بر کارمان حقوقمان هم دو میلیونو و پانصد تومنه ولی نمی دونیم بورس چیه اگه کسی چیزی بهشون بگه میگن ما استخدام دولت هستیم کسی نمی تونه به ما چیزی بگه ولی شما قراردادی هستین شما اضافی هستین پس از دولت خالصانه تقاضا داریم وقتی بهایی به نیروهای قرارداد کارمعین داده نمیشه چرا نیروهای قراردادی رو برمی دارن ازشون بیگاری میکشن حقوقی نمی دن حق استفاده دو روز مرخصی استعلاجی رو ندارن وقتی مریض شدن باید در اداره حضور پیدا کنن حتی در اوج بیماری چون از حقوقشون و مزایاشون کم میشه ؟؟؟