کد مطلب: ۲۱۲۳۷۵

لزوم تغییر کاربری ۳۰۰ هزارهکتار در اطراف دریاچه‌ارومیه

لزوم تغییر کاربری ۳۰۰ هزارهکتار در اطراف دریاچه‌ارومیه

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته با توجه به جریانات بارندگی باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار در اطراف دریاچه‌ارومیه که به‌عنوان اضافه سطوح از آن یاد می‌شود، تغییر کاربری داده و تبدیل به گلخانه شوند.

محمد حاج‌رسولی‌ها در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به وضعیت بارندگی‌ها میزان تخصیص آب کشاورزان کاهش می‌یابد؟ گفت: تحت هیچ شرایطی تخصیص آب کشاورزان قابل کاهش نیست اما تدابیر دیگری برای مدیریت وضعیت در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه وضعیت بارندگی‌ها در حوزه دریاچه‌ارومیه نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، گفت: مهم‌ترین مسئله در حال حاضر این است که باید در این حوزه مدیریت مصرف در منابع آب زیرزمینی سرلوحه کار قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید به اینکه در سال‌های قبل مدیریت جریانات سطحی به خوبی انجام شده است، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدودا در سال ۸ درصد میزان مصرف از جریانات سطحی کاهش می‌یابد.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در شرایط فعلی مدیریت منابع آب زیرزمینی است. لذا لازم است که مشترکانی به این مسئله توجه ویژه داشته باشند تا با مشکل خاصی مواجه نشویم.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.