خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۷۱۴۷

مشاور نخست وزیر عراق:

عراق ملزم به پرداخت بدهی خود به ایران است

عراق ملزم به پرداخت بدهی خود به ایران است

مشاور نخست وزیر عراق در امور آبادانی و خدمات از جمهوری اسلامی به عنوان عمق اقتصادی و سیاسی عراق نام برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صباح عبداللطیف، مشاور نخست وزیر عراق در امور آبادانی و خدمات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران عمق اقتصادی و سیاسی عراق را تشکیل می‌دهد و به مثابه پناهگاه و ملجأیی در همه بحران‌هایش است. مبادلات میان جمهوری اسلامی ایران و عراق نباید فقط به جنبه تجاری محدود شود بلکه باید شامل مبادله فناوری و دیگر علوم و استفاده از تجاربی که جمهوری اسلامی ایران به آن رسیده است، هم شود.

خواهان روابط عمیق در همه زمینه‌ها با ایران هستیم

وی افزود: من به عنوان یک عراقی و به عنوان بخشی از دولت عراق با اشتیاق موضوع رشد و تحول در مبادلات اقتصادی میان جمهوری اسلامی و عراق را دنبال می‌کنم.

عبداللطیف تاکید کرد: ما خواهان این روابط عمیق در همه زمینه‌ها میان عراق و ایران و توسعه آن هستیم.

وی افزود: من به پشتوانه آکادمیک خود، اوضاع فناوری و علوم در جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنم و به شدت مایل به تبادل فناوری و تکنولوژی میان دو کشور برادر هستم. ما از برادران خود در ایران می‌خواهیم که مبادلات میان دو کشور به تجارت محدود نشود. ما خواهان مبادله فناوری هستیم و اینکه از تحول و پیشرفتی که ایران به آن رسیده است، استفاده کنیم. ما خواهان این هستیم که مبادله اقتصادی و تبادل تجاری همزمان با آن مبادله انتقال فناوری و علوم دیگر باشد.

ملزم به پرداخت بدهی هستیم

عبداللطیف درباره موضوع بدهی‌های عراق به ایران هم گفت: مشکل بدهی به جمهوری اسلامی در ذمه و گردن عراق است و مشکلی متعلق به عراق نیست. عراق ملزم به پرداخت بدهی‌هاست و این موضعی است که ما به برادران خود در ایران و حمایت آنها از ما در زمینه انرژی و گاز اعلام می‌داریم؛ اما شرایط پیرامون جمهوری اسلامی و موضوع تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده بر آن هم وجود دارد.

وی افزود: عراق اهتمام ویژه به پرداخت همه حقوق مالی جمهوری اسلامی ایران را دارد. چندی قبل عراق هیاتی عالی رتبه به واشنگتن برای بحث و بررسی پیرامون این موضوع اعزام کرد.

مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد: به نظر من مشکل به عراق مربوط نمی‌شود زیرا عراق همچنان به این موضوع و پرداخت بدهی‌های خود به ایران اهتمام ویژه دارد و آماده پرداخت آن است اما تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده بر جمهوری اسلامی مانعی در این راه است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.