کد مطلب: ۵۷۴۴۹۲

لغو ۴۰ عرضه اولیه در بورس‌ چین

لغو ۴۰ عرضه اولیه در بورس‌ چین

بورس‌های چین عرضه اولیه سهام بیش از ۴۰ شرکت را به علت تحقیقات از سه شرکت واسطه، تحت شاخص‌های شانگهای و شنزن متوقف کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس‌های چینی بیش از ۴۰ عرضه اولیه در بورس شانگهای و شنژن را متوقف کردند. این تصمیم در میان تحقیقات ناظران بورس روی فعالیت دلال‌ها و شرکت واسطه در بورس‌های این کشور گرفته شده است.

بورس شنژن بیش از ۳۰ عرضه اولیه را به حالت تعلیق درآورده که شامل عرضه اولیه واحد تراشه شرکت بید هم می‌شود. به جز بورس شنژن، بورس شانگهای هم ترمز عرضه‌اولیه‌ها را از روز ۱۹ آگوست کشیده است.

به گفته رسانه‌های چینی سه شرکت در مظن اتهام در خصوص دلالی و واسطه‌گری در عرضه اولیه‌ها قرار دارند. شرکت‌ حقوقی تیان یوآن، شرکت اوراق بهادار چاینا دراگون و شرکت مدیریت داریی کاریا.

سخت‌گیری در خصوص عرضه اولیه در حالی صورت می‌گیرد که پکن موجی از سرکوب‌ها و محدودیتهای قانونی را در بخش‌های مختلف از اینترنت گرفته تا رمزارزها آغاز کرده است.

روز دوشنبه، چین اعلام کرد که مقررات سخت‌گیرانه‌تری را علیه شرکت‌ها حسابداری وضع می‌کند. اقدامی که از سوی دولت در تلاش برای مبارزه با جعل اسناد مالی اعلام شده است.

با این حال چند روز پیش، سهام شرکت چایناتلکام، دومین اپراتور بزرگ موبایل چین در بورس این کشور عرضه اولیه شده بود. این عرضه اولیه به عنوان بزرگترین عرضه اولیه جهان در سال ۲۰۲۱ به ثبت رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالابورس چین به ما چه ربطی داره

  • ناشناس

    ای کاش بورس ایران مثل چین سود پر بازده بود مقررات برای جهش داشت هرروز رشد می کرد ونواقصرفع می کردن دلار ثابت می موند یامیو مد پایین

  • ناشناس

    به کتف راستم بورس چین!

  • ناشناس

    عُرضه اولیه میخواد که عرضه اولیه بذارید..

  • ناشناس

    پس جرا عرضه اولیه نمیاد؟