کد مطلب: ۵۷۳۳۲۲

بزرگترین عرضه اولیه جهان در سال ۲۰۲۱ انجام شد

بزرگترین عرضه اولیه جهان در سال ۲۰۲۱ انجام شد

سهام شرکت چایناتلکام، دومین اپراتور بزرگ موبایل چین در بورس این کشور عرضه اولیه شد تا بزرگترین عرضه اولیه سال ۲۰۲۱ انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام شرکت چایناتلکام، دومین اپراتور بزرگ موبایل چین در بورس این کشور عرضه اولیه شد. قیمت هر سهم این شرکت با رشدی ۴۴ درصدی به ۴٫۵ یوان رسید. این عرضه اولیه به عنوان بزرگترین عرضه اولیه جهان در سال ۲۰۲۱ به ثبت رسیده است.

بر اساس اعلام وبسایت چایناتلکام، این شرکت بیش از ۱۱٫۹ میلیارد سهم را در بورس ثبت کرده است. در اولین روز معاملات این سهم در بورس شانگهای، ارزش بازار این شرکت به ۵۴٫۲ میلیارد یوان ( ۸٫۳۶ میلیارد دلار) رسید.

عرضه چاینا تلکلام موجب شد تا توجه ۲۰ شرکت سرمایه‌گذار استراتژیک نیز به این نماد جلب شود. شرکتهایی نظیر هوآوی، DBAPP، بیلی‌بیلی همگی سهام چایناتلکام را خریداری کردند.

چایناتلکام که پیش از این در بورس نیویورک نام خود را ثبت کرده بود به دلیل تعلیق در اواخر ژانویه و اتهاماتی که اداره امنیت ملی آمریکا به این شرکت در ماه می زد، از فهرست شرکت‌های آماده عرضه این بورس خارج شد.

چایناتلکام در حالی در بورس شانگهای عرضه شد که درآمدش در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ رشدی ۲۷ درصدی داشته است. سود خالص این شرکت نیز در نیمه نخست امسال به ۱۷٫۷ میلیارد یوآن رسید. درآمد چایناتلکام هم در نیمه نخست امسال ۲۱۹ میلیارد یوآن ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۳ درصدی داشت.

مهمترین اخبار مربوط به بازارهای خارجی را در صفحه اقتصاد جهان دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باز خوبه اونا جیب مردمشونو نمیزنن

  • ناشناس

    سلام

    • ناشناس

      علیکم سلام حاجی

    • ناشناس

      خدانگهدار??

  • ناشناس

    اونوقت عرضه اولیه های بورس ما میشه نفری 20 تا 30 هزار تومان

  • ناشناس

    به هر کدومشون حتما ۸ هزار تومان رسید.

  • آبی خاکستری

    اونجا دیگه سرخطی و بازه 5 درصدی و تایم پیش‌خرید و این مضخرفات دیگه ندارند.
    سهام باز میشه و قیمت با توجه به عرضه و تقاضا نوسان میکنهچرتترین و رانتی‌ترین بورس تو دنیا رو ما داریم. بنداز به ملت.

    • ناشناس

      چرا همش نیمه پر لیوان رو میبینی؟خو نمیگی اگه منفی بشه یهو ۵۰ درصد سهامش ارزشش میریزه ؟اگه من و تو باشیم سکته میکنیم پس همین پنج درصدم بسه

    • ناشناس

      کلا معلومه از بورس هیچی حالیت نی خو اسکل اونجا یهو 50 درصد میریزه بعدشم 7 درصد بازده شا میده و برمیگرده اما تو بورس ایران تا بیاد اون پنجاه درصدی که میخواد بریزه را بریزه ده روز کاری طول میکشه و هیچ در هیچ اول یکم مطالعه داشته باش بعد بیا اینجا نظر بده???