کد مطلب: ۵۷۴۸۹۶

بانک جهانی کمک به افغانستان را متوقف می‌کند

بانک جهانی کمک به افغانستان را متوقف می‌کند

پس از نشست هیات مدیره بانک جهانی، این بانک اعلام کرد که کمک‌های مالی خود به افغانستان را متوقف می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از راشا تودی، بانک جهانی اعلام کرد: در نشست اعضای هیات مدیره این بانک تصمیم گرفته شد تا کمک‌های مالی بانک جهانی به افغانستان متوقف شود.

سخنگوی بانک جهانی در این باره گفت ما به شدت نگران اوضاع در افغانستان و تأثیر آن بر بخش‌های مختلف این کشور و به خصوص زنان هستیم.

وی تأکید کرد: این بانک از نزدیک پیگیر اوضاع در افغانستان است، در عین حال بانک جهانی گفته تلاش می‌کند تا از راه‌های دیگر همچنان در افغانستان حضور داشته و از دستاوردهای خود حفاظت کند و به حمایت از مردم این کشور ادامه خواهد داد.

سخنگوی این بانک تأکید کرد: ما از نزدیک در حال نظارت و ارزیابی شرایط بر مبنای سیاست‌های داخلی و رویکردهای خود در افغانستان هستیم. همگام با این مسأله ما به مشورت با جامعه بین الملل و شرکای خود ادامه خواهیم داد.

هفته گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که دسترسی طالبان به ۴۶۰ میلیون دلار از دارایی‌‌ای که صندوق بین المللی پول می‌خواست به افغانستان ارسال کند را مسدود کرده است.

واشنگتن همچنین با هدف خالی نگه داشتن دست طالبان از پول ارسال پول نقد به افغانستان را به حالت تعلیق درآورده است. بانک مرکزی افغانستان حدود ۹ میلیارد دلار ذخایر ارزی و دارایی داشته که تقریبا همه این دارایی در خارج از این کشور نگهداری می‌شود.

اجمل احمدی، رئیس کل سابق این بانک می‌گوید که طالبان نمی‌تواند به هیچ بخشی از این دارایی دسترسی پیدا کند.

چند روزی است که طالب‌ها توانسته‌اند کابل، پایتخت افغانستان را به تصرف خود دربیاورند.

منبع: فارس

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.