کد مطلب: ۵۴۳۵۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ال.جی و سامسونگ دیگر نمی‌آیند!/افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

ال.جی و سامسونگ دیگر نمی‌آیند!/افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

لوازم خانگی ایرانی ۱۰ درصد گران شد. رئیس انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر با اعلام این خبر گفت: با لغو تحریم‌ها، دیگر لوازم خانگی ساخته شده وارد کشور نمی‌شود و صرفا مونتاژ آنها در ایران انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ممنوعیت واردات لوازم خانگی باعث جهش قیمت‌ها در این بازار شده است. به طوری که فروشندگان از ریرش شدید مشتریان می‌گویند. حالا دوباره خبر می‌رسد که در بازار لوازم صوتی و تصویری ۱۰ درصد دیگر افزایش قیمت رخ داده است.

سید علیرضا موسوی‌مجد، رئیس انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر کشور به تجارت‌نیوز از افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی ایرانی خبر داد.

او در این زمینه به تجار‌ت‌نیوز گفت: با افزایش نرخ دستمزد کارگران، حمل و نقل و انرژی قیمت برخی اقلام لوازم خانگی ۱۰ درصد و برخی اقلام دیگر از جمله تلویزیون کمتر از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشت.

موسوی مجد گفت: شرایط بازار لوازم خانگی آرام و قیمت‌ها تابع عرضه و تقاضا است و به دلیل کاهش شدید تقاضا در بازار لوازم خانگی قیمت‌ها امسال حداکثر ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر کشور اما واردات هر نوع لوازم خانگی خارجی به کشور را رد کرد و گفت: واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است و هیچ صحبتی مبنی بر آزاد کردن واردات لوازم خانگی وجود ندارد.

مجد همچنین تاکید کرد: البته تصور هم بر این است که با لغو تحریم‌ها لوازم خانگی آماده اجازه واردات نگیرد و صرفا با واردات قطعات لوازم خانگی و مونتاژ آن در ایران موافقت شود.

موسوی مجد معتقد است با گشایش‌های احتمالی برجامی نیازی به واردات کالا از شرکت‌های ال جی و سامسونگ نیست، چرا که بستر تولید در کشور فراهم و ظرفیت‌های خالی پر شده است.

برای مطالعه بیشتر گزارش پیش‌بینی قیمت لوازم خانگی در سال ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    قبلا هم همین جا مونتاژ میشدند بخاطر اینکه هزینه گمرک ندهند. و البته برخی از محصولات مثل یخچال های ساید بای ساید و تلویزیون های گرید بالا رو وارد میکردنند ولی مساله ال جی سامسونگ چیز دیگه ای است و ان اینکه کشور کره هر وقت بخواهد میتواند با گوشه چشم ایالات متحده فعالیت خود را درایران متوقف کرده و کارخانجات تولیدی را به تعطیلی بکشاند . بهتراست که ایران محصول وطنی با اسم ایرانی تولید کند و وابسته به کره نباشیم

  • ناشناس

    تازه یخچال دوقلو سامسونگ با دو سال گارانتی خود فروشنده لوازم خانگی که معتبر تر از گارانتی کارخونه دارای ایرانی هستش رو گرفتم ۲۸۵۰۰ هر وقت که خواستم بزنم به برق روز اول گارانتیش شرو میشه. اون وقت دوقلو دوو که باید همون روز خرید بزنم به برق رو با یه کالای اجباری دو تومنی میشه ۲۹۴۰۰

  • ه

    اخه شما وقتی شعور ندارید ببینید که مردم دارمدشون پایینه که نخریدن اونوقت گرونتر میکیند چرت ترین اجناس چینی و ایرانی هست حالا هی به خووتون فشار بیارید همه بدون کیفیت هستن باید قبول کنید تا کیفیت بالا نره بدرد نمیخوره

  • ناشناس

    نگران نباشید اوازم چینی میاد وتمام این قیمت ها کاهش پیدا میکنه تازه تحریم هم ب داشته بشه از برادرمون کشور امریکا بهترین وسایل خانگی مدرن ولوازم برقی وارد میشه با دولتش جنگ داریم با مردمش وتولید کننده هاش که نداریم پس علا نخرید تا ارزون بشه

  • مروه

    یخچال دوقلوی سامسونگ الان چقدره؟

    • ۷۳ میلیون

      ۷۳ میلیدن

  • ناشناس

    لوازم.ایرانی‌کیفیت‌پایینی‌دارند‌اگر‌کران
    شود‌استقبالی‌ازان‌نمشود

  • یک مادر شرمنده از فرزند

    درباره گرانی لوازم خانگی واقعا شورشو در آوردن بابا مردیم از گروهی مردم زیر این گرانیها له شدن شمارو بخدا اگه وجدان دارین به مردم رحم کنین من هفته پیش رفتم برای دخترم جهیزیه بخرم گفتن ارزون میشه همون موقع هم پولم نمی‌رسید حالا که دیگه باید سرمو بزارم بمیرم چرا این کارو با مردم میکنید خدارو خوش میاد؟؟

  • ناشناس

    خیلی جنس هاشون خوبه خوب ارزان هی گرون میکنه
    اونم ماشین هاشون ایرانی

  • ناشناس

    تو این کشور اصلا آزادی وجود نداره مردمو مجبور میکنن جنسای آشغاشونو بخرن چون هیچ تلاشی برای ارتقای کیفیت انجام نمیدن بهترین کار این که مرزو ببندی تا مردم مجبور بشن اینارو بخرن بدبختیش اینجاس که اینام که تولید میکنن جنسای آشغال چینی که منتاژ میکنن، حالا برو خونه های خودشون ببین چیا دارن بلاخره یجا میزنه بیرون

  • ناشناس

    همه جوره پدر ملتو در میارین .فکر در آمد مردم هم نیستید .