کد مطلب: ۵۱۷۸۴۸

لوکس‌های بی‌رقیب گران می‌شوند؟

لوکس‌های صفر کیلومتر، نگین‌های کمیاب بازار

لوکس‌های صفر کیلومتر، نگین‌های کمیاب بازار

از سال ۱۳۹۷ واردات خودرو عملا بسته شد و ورود خودروهای لوکس خارجی به کشور ممنوع، اما تحت هر قانون و شرایط اقتصادی که باشد بخش خودروهای لوکس مشتریان و طرفداران ویزه خود را همواره داشته است.

بازار خودرو کشور شرایط گنگ و خاص خود را طی می‌کند، تحریم‌ها و ممنوعیت واردات خودرو معادلات این بازار را به طور کامل دگرگون نموده است.

اما یکی از بخش‌های خاص بازار که در مورد آن کمتر نوشته می‌شود، بخش خودروهای لوکس و خاص می‌باشد که قطعا برای افراد متمول و علاقمند خودرو خاص و ویزه می‌باشد.

از سال ۱۳۹۷ واردات خودرو عملا بسته شد و ورود خودروهای لوکس خارجی به کشور ممنوع، اما تحت هر قانون و شرایط اقتصادی که باشد بخش خودروهای لوکس مشتریان و طرفداران ویزه خود را همواره داشته است. چراکه این خودروها برند هستند و به هیچ نوع قابل جایگزین شدن با خودروهای دیگر نمی‌باشند، به طور مثال کسی که مرسدس بنز سوار است قطعا حاضر نمی‌شود تا خودروی دیگری را جایگزین کند پس تا حد امکان سعی می‌کند تا آخرین مدل موجود را به صورت صفر کیلومتر در بازار بیابد.

اما بد نیست نگاهی هم به پیش‌بینی بازار خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۰ بیاندازیم، در ابتدا قرار بود واردات باز شود و تبلیغات فراوان شد که در سال ۱۴۰۰ واردات باز می‌شود که این طرح منتفی شد و عملا نشان داد که دولت فعلا برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد، از سوی دیگر اعلام شد که ورود خودرو از مناطق آزاد باز خواهد شد که آن هم پس از مدت‌ها توسط مجلس منتفی شد. حال خیال خریداران و طالبان خودروهای لوکس راحت است که برای خرید خودروی لوکس باید به روی همین گزینه‌های موجود اکتفا کنند، تعدادی بی‌ام‌و سری۷-۵، ولوو ایکس ۹۰، پورشه ماکان، لکسوس ان‌ایکس و آرایکس و مرسدس‌های ای کلاس جدید مدل ۲۰۱۸ که به تازگی از گمرک مرخض شده‌اند گل سرسبد بازار لوکس‌ها هستند که سال آینده هم از خریداران خاص‌پسند خود دلبری می‌کنند و یکه تازی خود را از همین حال اعلام می‌کنند و شاید هم به بهای خود دوباره بیافزایند، هرچه هست خاص هستند و بازار خود را دارند، مگر می‌شود یک مرسدس‌سوار را سوار برند جایگزین کرد و همین است که بازار لوکس‌ها را خاص و فارق از قواعد می‌کند. لوکس‌هایی که امروز در پارکینگ‌ها و نمایشگاه‌ها هستند و به بهای خاص بودن و عدم واردات برنامه‌ریزی می‌کنند که بهای خود را بیافزایند چراکه می‌دانند جایگزینی نخواهند داشت.

نویسنده : بابک صدرائی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.