کد مطلب: ۶۰۹۴۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برای سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

برای سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

سیاست‌های جدید رئیس جمهور ترکیه این است که مسافر بیشتری به این کشور جذب کند اما این سیاست‌ها موجب شده که ارزش لیر در برابر دلار کاهش یابد. با توجه به نوسانات ارز ترکیه برای سفر به این کشور لیر بهتر است یا دلار؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارزش لیر طی دو هفته اخیر در مقابل دلار کاهش پیدا کرده است. دلیل این کاهش ارزش می‌توان سیاست‌های اردوغان درخصوص کاهش نرخ بهره برای صادرات بیشتر دانست.

در شش ماه گذشته ارزش لیر در برابر دلار ۱۴٫۲ درصد کاهش پیدا کرده است. قیمت لیر در شهرهای مختلف کشور تفاوت ۶۰ درصدی دارد.

این تفاوت قیمتی را می‌توان ناشی از افزایش تقاضا برای سفر به ترکیه و خرید لیر در شهرهای مرزی دانست. بنابر احتمالات مسافران در شهرهای مرزی مجبور می‌شوند لیر را با قیمت اعلام شده توسط صرافان و دلالان خریداری کنند.

همچنین رئیس جمهور ترکیه به موضوع جذب گردشگر بیشتر تاکید دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که یکی از گروه‌های عمده گردشگری برای ورود به ترکیه ایرانیان هستند، باتوجه به نوسات ارزشی پول ملی ترکیه بهتر از برای سفر به این کشور دلار ببریم یا لیر؟

سود بیشتر با دلار

به گفته پاسخگوی تلفنی یک آژانس مسافرتی برای سفر به ترکیه خصوصا شهر وان بهتر است، از ایران ارز مسافرتی(دلار) تهیه کنیم و در زمان نیاز به لیر با مقدار کم در صرافی‌های وان به لیر تبدیل کنیم.

تاکید آژانس‌های مسافرتی این است که مسافر همه‌ی پول خود را به لیر تبدیل نکند و با خودش دلار ببرد، چرا که می‌تواند در ترکیه با تبدیل دلار به لیر ارزش دارایی‌اش را در برابر نوسانات نزولی لیر حفظ کند.

یک تورلیدر ایرانی در وان ترکیه به تجارت‌نیوز می‌گوید: مسافران حتما از شهر مبدا و اصلی خود دلار مسافرتی تهیه کنند تا صرفه اقتصادی داشته باشند. در نهایت روزانه با مراجعه به صرافی‌های موجود در این شهر ارز خود را تبدیل کنند. تبدیل روزانه دلار در این وضعیت اقتصادی ترکیه باعث می‌شود که مسافران سود ببرند یا کمتر ضرر کنند.

به گفته آژانس‌های مسافرتی بخش عمده‌ای از بلیت و هتل‌های شهر وان ترکیه توسط ایرانی‌ها رزرو شده است، استفاده از دلار در این کشور می‌تواند ارزش افزوده‌ای زیادی برای مسافران داشته باشد. همچنین دلار باقی مانده از سفر را می‌توان در دیگر کشورها استفاده کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینکار به ضرر دولت ما و به سود دولت ترکیه است چون مقدار زیادی ارز به شکل دلار از کشور خارج میشه و وارد ترکیه میشه که به سود ترک هاست و از ابن طریق دلار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنند و به ضرر ماست که دلار از مملکت خارج میشه و ارزش پول پایین میاد و سقوط میکنه

    • ناشناس

      عالی بود نظر من هم این بود

  • احمد

    ما ایرانی هااز کشورداری و ارز وو حساب کتاب هیچ چیز نمی دانیم.ایا این ترکیه‌ای های گرسنه ریالی تو ایران خرج میکنن.که به اقتصاد ایران کمک کنه

  • هادی۹

    نظر کارشناسی نیست
    عزیزان این خبر درج شده خیانت به اقتصاد کشور ایران است
    برای سفر به هر کشوری حمل پول رایج همان کشور است

  • محمد

    وقتی جنس اورجینال رو میتونیم پایین تر از قیمت فیکش از ترکیه بگیریم چرا نریم اخه ؟؟ تنها کسایی که این وسط ضرر میکنن فقط دلالان که ۲ یا ۳ برابر رو قیمت میکشن

  • ممد

    نظر اصلا کارشناسی نیست.
    مملکت رو به فنا میدید

  • ناشناس

    با سلام ترکیه خوب میدونه که داره چیکار میکنه راحل بهتری پیدا کرده برای ورود دلار به مملکتش بدون دردسر این هم راحل گذاشته بیاین بورس جیبتون رو بزنیم پولارو بالا بکشیم عوض اینکه از پول ملت در بورس تجارت و سرمایه گذاری کنن و هم دولت سود خوبی بدست بیاره هم مردم از این فرصت طلایی اگه دولت خوب استفاده میکرد میدونی چقدر زمین و طلا و مسکن ودلار و همه چیز ارزان میشد تورم نصف میشد چرا چون همه فروشنده میشدن و پول خود را به بورس میاوردن همان طوری که همه مردم به بورس ثبت نام کردن و ارزانی خوبی تو راه بود ولی دولت بی برنامگی کرد و نظارت و کنترل و اعتماد مردم رو از بین برد همه مردم الان دارن میرن به ارز دیجیتالی و کانال هایی که برای کشورهای دیگه هست یا مثلا ترکیه که داره خوب با جذب میکنه توریست رو و دلار از ایران داره خارج میشه به جیب ترکیه خیلی ساده

  • ناشناس

    برای سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟
    اصلا بریم که چی بشه! واقعا مایه تأسفه که بیشتر هتلهای ترکیه توسط مردم ما رزرو میشه در شرایطی که رئیس دولت ترکیه خوابهای طلایی میبینه بی غیرتی محضه که درآمدمون رو به جیب آنها واریز کنیم تازه طلبکار هم هستن هنوز. لابد خاکمون رو هم بایستی دودستی تقدیم می کردیم. خب تقصیر خودمونه زیادی رودادیم.

  • ناشناس

    عوضش وزیران باهوش پارسی داریم?????