کد مطلب: ۵۶۹۹۱۴

لیست نمایندگی‌های یو پی اس و استابلایزر فاراتل + تعریف جامع استابلایزر

لیست نمایندگی‌های یو پی اس و استابلایزر فاراتل + تعریف جامع استابلایزر

امروزه پیشرفت‌های تکنولوژی بشر در مقیاس‌های دقیق و ریز باعث شده است که با استفاده از یک سری دستگاه ها نوسانات جریان برق AC کنترل شود. این کار توسط استابلایزرها صورت می‌گیرد.

پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از تجهیزات حساس همانند کامپیوترهای پیشرفته و سرورهای با سرعت بالا و همچنین تجهیزات پزشکی دقیق نیاز بیشتری به تجهیزات پیدا می‌کنیم که بتواند از وسایل الکترونیکی مورد استفاده ما در مقابل نوسانات برق محافظت نماید.

در همین راستا فروشگاه کاکتوس با همکاری چند نفر از متخصصین همین حوزه فعالیت خود را آغاز نموده است و در هدف کلیه همکاران ما در این مجموعه بر آن است که بتوانیم با ارائه محصولات و خدمات بهتر نسبت به سایر فعالان همین عرصه رضایتمندی مشتریان را جلب نمائیم.

نمایندگی‌های یو پی اس و استابلایزر فاراتل

فاراتل از شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه صنعت الکترونیک می‌باشد که در سال ۱۳۵۲ توسط خسرو افقهی و بهرام مکانیک شده است نام شرکت فاراتل از ترکیب کلمات فاراده و تلفان که دو شرکت فعال در این زمینه بوده‌اند به وجود آمده است.

اقدامات شرکت فاراتل

سابقه شرکت فاراتل به چند دوره تقسیم می‌شود که هر دوره به نوبه خود باعث پیشرفت صنعت الکترونیک ایران شده است. در سال ۱۳۴۸ شرکت‌های فاراده و تلفان اقدام به عرضه نخستین محصول خود با نام تله باکس کردند و سپس در سال ۱۳۵۰ نخستین دستگاه صفر بند تلفن همزمان با نخستین خطوط ارتباطی میان استان‌های تهران شیراز و اصفهان کرد. پس از این اقدامات شرکت فاراتل از ترکیب این دو شرکت تاسیس شد و دستگاه تلفن مولتی لاین الکترونیکی را طراحی و تولید کرد و امتیاز آن را به شرکت فرانسوی بارفون واگذار کرد.

از مهمترین اقدامات شرکت فاراتل می‌توان به تولید نخستین دستگاه یو پی اس یا همان دستگاه برق اضطراری در کشور اشاره کرد که توسط سازمان‌ها بانک‌ها و ادارات بسیار استقبال شد پس از آن شرکت فاراتل اقدام به طراحی و تولید دستگاه های ترانس اتوماتیک برای محافظت از یخچال و فریزر و دستگاه‌های الکترونیکی کرد این دستگاه‌های شرکت فاراتل با گذشت زمان پیشرفت کرده و از تکنولوژی‌های به روز دنیا در آنها استفاده شده است.

شرکت فاراتل به نوبه خود توانست تجهیزات مورد نیاز کشور را طراحی و تولید کند و باعث خودکفایی و رفع نیازهای کشور شود. علاوه بر موارد گفته شده شرکت فاراتل اقدام به تولید دستگاه آمپلی فایر صوتی برای تقویت صدا کرد که در سال‌های آتی این دستگاه ها پیشرفت کرده و زمینه تولید آکو آمپلی فایرهای دیجیتال را فراهم کرد.

بیشتر فعالیت‌ های شرکت فاراتل متمرکز بر طراحی و تولید دستگاه‌‌ها و تجهیزات محافظ دستگاه‌های‌الکترونیکی می‌باشد. این شرکت از در سال ۱۳۶۵ شروع به طراحی و تولید تثبیت کننده‌های ولتاژ یا همان استابلایزرها کرد که کاربرد آنها برای محافظت از سیستم‌های الکترونیکی در برابر جریان برق می‌باشد که با گذشت زمان استابلایزرها را در توان‌ها و مدل‌های متفاوت تولید کرد.

این شرکت به سرعت در زمینه طراحی و تولید یو پی اس‌ها حرکت کرده و یو پی اس‌های با مدل‌ها و تکنولوژی‌های متفاوت عرضه کرده است. شرکت فاراتل سال ۸۱ شروع به تولید و طراحی یو پی اس‌های میکروپروسسوری فروزونانت، یو پی اس‌های سینوسی و هوشمند با استفاده از تکنولوژی‌های Line Intteractive و On Line Double Coversion کرد.

افتخارات شرکت فاراتل

شرکت فاراتل یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه صنعت الکترونیک می باشد که دارای مجوز و گواهینامه استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱-۲۰۰۰ می‌باشد و دریافت تندیس واحد صنعتی نمونه که نشان دهنده حسن مدیریت و تلاش این شرکت در زمینه کارآفرینی می‌باشد.

شرکت فاراتل تاکنون توانسته با تکنولوژی روز دنیا هماهنگ شده و این تکنولوژی‌های به روز را بومی‌سازی کرده. این شرکت با گسترش یو پی اس‌ها و طراحی ترانس‌های اتوماتیک یخچال، یو پی اس سه فاز (کادیلاک سه فاز)، افزودن ویژگی پارالل به یو پی اس‌های با توان ۱۰ کیلو آمپر، افزودن ویژگی‌های خاص ضریب توان خروجی ۱ به یو پی اس‌های سری DSS، یو پی اس‌های Line Interactive، یو پی اس LIFT برای آسانسور، یو پی اس‌های دارای باتری داخلی با قابلیت نصب رو دیوار، سیستم نرم افزاری Fara Monitor جهت مدیریت یو پی اس یک مرکز جغرافیایی گسترده و محصول ATS توانسته جایگاه بالایی در ایران و جهان به خود اختصاص دهد.

IMG 20210808 103637

نمایندگی‌های فاراتل در تهران

این روزها عملکرد درست اکثر تجهیزات سازمان‌ها، بانک‌ها، ادارات، موسسات و… وابسته به برق بدون نوسان می‌باشد. به همین دلیل نیاز به یو پی اس پررنگ تر می‌شود تا علاوه بر افزایش طول عمر مفید دستگاه‌ها و باتری‌ها باعث کاهش چشمگیر طول زمان خارج از مدار بودن تجهیزات می‌شود.

این قبیل نیازها باعث شده تا کاربران فاراتل به خدمات پس از فروش نیز نیاز پیدا کنند تا علاوه بر تهیه محصول بتوانند مشکلاتی از قبیل تعمیر، نصب و سرویس را با کمک نمایندگی‌ها برطرف کنند. شرکت فاراتل برای رفع نیاز کاربران خود و خدمت رسانی به آنان بیش از ۸۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد و این شرکت برای اینکه روز به روز سطح آگاهی نمایندگان خود را بالا برد دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

کاربرانی که در تهران هستند و به دنبال نمایندگی‌های فاراتل در تهران می‌باشند می‌توانند به مجموعه‌های تسلا و یا کاکتوس مراجعه کنند. این دو مجموعه از نمایندگی‌های معتبر https://cactoos.net/c/battery/ می‌باشند که برای خدمات رسانی به مشتریان تلاش می‌کنند و محصولاتی همچون استابلایزر ، یو پی اس، کابینت باتری، باتری ، تجهیزات جانبی و نرم افزار ارائه می‌دهند.

خدمات ارائه شده توسط نمایندگی‌های فاراتل در تهران

نمایندگی‌های شرکت فاراتل دارای خدماتی همچون:

  • ارائه اطلاعات درباره ی عملکرد دستگاه‌های استابلایزر و یو پی اس به صورت حضوری و غیرحضوری
  • بازدید و بررسی محل استفاده ی محصول برای ارائه محصول متناسب با محل استفاده و کاربرد دستگاه‌ها در صورت نیاز
  • تحویل کالای خریداری شده توسط مشتری با نهایت دقت و با حفاظت از بار در کمترین زمان در نمایندگی‌های فاراتل
  • برگزاری دوره‌های آموزش نصب، تعمیر و راه اندازی محصولات برای مشتریان خود
  • انجام کارهایی از قبیل نصب و راه اندازی دستگاه‌های استابلایزر و یو پی اس‌ها با توجه به حساسیت‌های این دستگاه‌ها توسط تکنسین‌های مجرب به صورت رایگان
  • تعویض محصولات فرسوده‌ی قدیمی با محصولات جدید شرکت فاراتل برای همسو کردن خود با به روزترین تکنولوژی‌های جهان
  • عقد قراردادهای دوره‌ای برای ارائه سرویس‌های دوره‌ای از قبیل بازدید، سرویس و تعمیر دستگاه‌ها در محل نصب آنها

IMG 20210808 103708

ارائه می‌کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی انواع محصولات شرکت فاراتل و تهیه‌ی آنها می‌توانید به سایت نمایندگی‌های شرکت فاراتل در تهران به آدرس اینترنتی teslaups.ir و cactoos.net مراجعه کرده و همچنین از خدمات آنها بهره‌مند شوید.

لیست نمایندگی‌های فروش ترانس و یو پی اس فاراتل

اسم نمایندگی آدرس دفتر نمایندگی آدرس سایت شماره تماس
شرکت توان سازان لوتوس البرز تهران - بزرگراه شهید مدرس - خیابان مطهری - خیابان مهرداد - نرسیده به خیابان اصلی پور - ساختمان تسلا https://teslaups.ir ۰۲۱-۸۸۸۶۱۲۵۳
شرکت فروشگاهی کاکتوس تهران تهران بخش تهران، خ شهید مطهری، کوچه عارف، کوچه ایلوخانی، پلاک ۱۹ https://cactoos.net ۰۲۱-۸۸۳۴۵۷۶۹

استابلایزر یا ترانس فاراتل چیست؟

امروزه پیشرفت‌های تکنولوژی بشر در مقیاس‌های دقیق و ریز باعث شده است که با استفاده از یک سری دستگاه ها نوسانات جریان برق AC کنترل شود. این کار توسط استابلایزرها صورت می‌گیرد. استابلایزرهای جدید نسبت به استابلایزرهای قدیمی پیشرفته‌تر و مجهزتر هستند که می‌توان روی صفحه نمایش دیجیتالی آنها یک رقم مشخص وارد نمود و جریان را روی همان ولتاژ نگاه داشت.

این پیشرفت در تکنولوژی و ویژگی‌های استابلایزرهای نسل جدید، نوسانات ریزی که در فاصله ی یک میلی ثانیه رخ می‌دهد را شناسایی کرده و از امکان ایجاد آسیب آنها به وسیله ی برقی جلوگیری می‌کند. این قابلیت در صنایع حساس مثلا CNC یا دستگاه‌های پزشکی که با برق کار می‌کنند نقش مهمی دارد.

استابلایزر چیست؟

استابلایزر دستگاهی است که نوسانات ولتاژ برق شهر را تثبیت می‌کند و به تجهیزات الکتریکی مصرف کننده می‌فرستد. به علت خرابی تجهیزات الکتریکی، نویزها، افزایش یا افت ولتاژ یا قطع و وصل ناگهانی ولتاژ باعث ایجاد خسارت‌های بسیاری در بخش‌های حساس و اصلی دستگاه‌ها از جمله موتور، کمپرسور، پاور و یا مدارهای الکتریکی آنها اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از صدمات و محافظت از تجهیزات الکتریکی خانگی، صنعتی، پزشکی، مخابراتی، نظامی و… از دستگاهی به نام استابلایزر استفاده می‌کنند.

ورود بیش از حد ولتاژ به یک وسیله‌ی برقی در مدت بسیار طولانی باعث عوامل زیر می‌شود که در نتیجه استفاده از استابلایزر فاراتل برای اطمینان از درستی انجام وظیفه‌ی یک وسیله‌ی برقی ضروری است.

آسیب‌های دائمی و جدی به عملکرد وسیله برقی.

انقطاع عملکرد پیوسته وسیله برقی

کاهش دهنده عمر وسایل برقی

به وجود آمدن اسیب‌های Insulation در Winding ها

همچنین ورود ولتاژ کمتر از اندازه هم باعث عوامل زیر را در پی دارند:

  • کاهش دهنده‌ی توان و ظرفیت کاربردی وسیله برقی
  • ایجاد مشکل محاسبات در وسایلی که بخش دیجیتالی دارند
  • کاهش سرعت موتورهای محرکه

اساس کار استابلایزرها

استابلایزرها جریان پایین را تقویت می‌کند و جریان بالا را تعدیل می‌کنند تا ورودی دستگاه‌های برقی برابر با میزان استاندارد باشد. به این کار boost و buck کردن نیز می‌گویند که هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار عملی می‌شود. به عبارت دیگر وقتی جریان افت دارد استابلایزر جریان را boost می‌کند و وقتی که بیش از حد الکتریسیته وارد دستگاه برقی می‌شود استابلایزر عملیات buck را انجام می‌دهد. استابلایزرها عمل کاهش یا افزایش ولتاژ را با قرار دادن یک یا چند ترانس در مدار الکتریکی خود انجام می‌دهند.

انواع استابلایزرها عبارت‌اند از :

استابلایزرهای رله‌ای

این نوع استابلایزرها مخصوص وسایل خانگی هستند و در مقیاس مشخص به کار گرفته می‌شوند. نحوه‌ی عملکرد این استابلایزرها در حالت کلی وابسته به عملکرد ترانس و رله‌هایی است که این ترانس را در وضعیت و حالت‌های مختلف قرار می‌دهد. اگر نیاز به کاهش ولتاژ باشد ترانس باید یک حالت را تجربه کند و اگر نیاز به افزایش ولتاژ باشد باید برعکس عمل کرد و ترانس را در حالت دیگری قرار داد.

ظرفیت مدیریت استابلایزرهای رله‌ای تقریبا چیزی در حدود ۶-۱۵ درصد جریان ورودی است یعنی اگر جریان ورودی تا ۱۵ درصد تلورانس نسبت به چیزی که باید باشد، داشته باشد مدیریت و رساندن آن به مصرف کننده‌ی جریان با دقتی متغیر از ۵ تا ۱۰ درصد مقدور خواهد بود.

استابلایزرهای رله‌ای به علت هزینه‌ی کم، دقت قابل قبول، وزن پایین و به یک گزینه‌ی محبوب برای مصارف خانگی و یا تجاری کوچک تبدیل شده است. اما بستگی به محلی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد یک سری محدودیت‌هایی هم دارد برای مثال سرعت اصلاح جریان این محافظان ولتاژ در مقایسه با سایر مدل های دیجیتالی کمی کند است و دوام و استحکام و ماندگاری کمتری نسبت به مدل‌های صنعتی دارد.

استابلایزرهای سروو

ساختار این نوع استابلایزرها Servomechanism یا به عبارتی Negative feedback می‌باشد. زمانی که جریان ورود میزان بالایی دارد از استابلایزرهای سروو استفاده می‌شود. دقت این استابلایزرها از ۱ تا ۵۰ درصد متغیر است به این علت برای کارگیری در شرایط سخت و گوناگون گزینه‌ی خوب و قابل اعتمادی می‌باشد.

این استابلایزرها از یک موتور سروو، ترانس خودکار، ترانس افزایش دهنده و کاهش دهنده و سیستم کنترلی و موتور انتقالی تشکیل شده‌اند.

در این استابلایزر های سروو یک سرترانس کاهش دهنده و افزایش دهنده به ترانس خودکار متصل می‌شود و طرف دیگر آن در اختیار موتور یا بازوی انتقالی قرار می‌گیرد که در انتهای آن بازو هم موتور سروو قرار گرفته است.

عملکرد این استابلایزرها هم مانند استابلایزرهای رله‌ای است اما ساختار عملکردی متفاوتی دارد یعنی اول اختلاف جریان را تشخیص می‌دهد سپس موتور توسط بازویی که دارد ترانس را در مسیر و جهت صحیح قرار می‌دهد و استابلایزر در مدت زمان کمی، جریان ورودی نامطلوب را در ساختار داخلی خود به آن ولتاژ استاندارد که باید باشد تبدیل می‌کند. این استابلایزرها در مصارف صنعتی و برق سه فاز هم به کار گرفته می‌شوند.

استابلایزرهای سروو وقتی برای مصرف شهری و خانگی تولید می‌شود از دو ترانس در ساختار خود بهره‌مند هستند و در مصرف صنعتی و سه فاز از سه ترانس در ساختار خود بهره‌مند هستند. این استابلایزرها واکنش‌های سریع‌تری نسبت به استابلایزرهای رله دارد و همچنین دقت بالاتری ارائه می‌دهد و در مدت زمان طولانی قابل اعتمادتر هستند.

استابلایزرهای استاتیکی

ساختار این استابلایزرها با استابلایزرهای رله‌ای و سروو کاملا متفاوت می‌باشد. دقت این استابلایزرها عدد فوق‌العاده‌ی یک درصد می‌باشد. این استابلایزرها هیچ عضو متحرکی ندارند و به جای رله و موتور سروو از یک power electronic converter برای مدیریت لحظه به لحظه ی جریان بهره‌مند هستند.

این استابلایزرها از یک ترانس افزایش دهنده و کاهش دهنده، موتور IGBT و میکروکنترولر و microprocessor یا DSP بهره‌مند است.

این استابلایزر استاتیکی یکی از قدرتمندترین استابلایزرها به شمار می‌رود.

ویژگی‌های این استابلایزرها عبارت‌اند از:

  • داشتن حجم فشرده
  • سرعت عمل فوق‌العاده بالایی دارند
  • قدرت و دقت بسیار بالا و بی نظیری در کنترل و مدیریت جریان دارند
  • بهره‌وری و دوام بسیار بالایی را دارند

در مقابل معایب گفته شده، استابلایزر مزایایی هم دارد برای مثال با قرار دادن یک دستگاه استابلایزر نمایندگی فاراتل در ورودی برق منزل می‌تواند کلیه لوازم منزل و سیم‌کشی داخلی را در مقابل اختلال برق شهری به طور کامل حفاظت کند. همچنین وجود استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ به خصوص در مناطقی که دارای برق ضعیفتر است تا چندین درصد هزینه‌ی محاسبه شده را در قبض برق کم می‌کند.

استابلایزر فاراتل

شرکت فاراتل از تولیدکنندگان استابلایزر می‌باشد که دارای مدل‌های مختلف می‌باشد. انواع مختلف استابلایزرهای فاراتل ویژگی‌های خاص خود را دارند که بر اساس کاربرد انتخاب می‌شوند به عنوان مثال استابلایزر مناسب برای مصارف خانگی با استابلایزر مورد نیاز برای مراکز اداری متفاوت می‌باشد. برای تهیه‌ی استابلایزرهای باکیفیت فاراتل می‌توانید به نمایندگی‌های فاراتل مراجعه کرده و برای محافظت از دستگاه‌های الکترونیکی خود این محصول را تهیه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار