کد مطلب: ۶۴۳۴۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یارانه‌بگیران از این ماه حذف می‌‌شود؟

یارانه‌بگیران از این ماه حذف می‌‌شود؟

براساس بودجه امسال دولت تصمیم دارد یارانه حدود ۲۵ میلیون نفر را حذف کند. آیا حذف یارانه‌بگیران از این ماه کلید خورد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمان واریز اولین یارانه نقدی امسال اعلام شد. براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صد و سی و چهارمین یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز امروز شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود.

برخلاف این که انتظار می‌رفت یارانه‌‌های امسال تغییراتی داشته باشد، اما نسبت به ماه‌‌های قبل هیچگونه تغییری نداشته است.

انتظار می‌رفت که یارانه‌ها هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد مشمولان یارانه‌ها تغییراتی داشته باشد. چرا که دولت وعده افزایش مبلغ یارانه‌ها را داده بود. همچنین قرار است تعداد از مشمولان حذف شوند.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه امسال به حذف یارانه‌بگیران رای دادند. بر اساس مصوبه امروز مجلس، تعدادی از یارانه‌بگیران سال آینده از لیست دریافت یارانه نقدی و معیشتی حذف می‌شوند. مجلس مشخصا اعلام نکرده در سال آینده یارانه چه کسانی باید حذف شود و تنها به ذکر لفظ «حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد» بسنده کرده است.

در بودجه امسال نیز ذکر شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سه دهک از یارانه بگیران نقدی را برای حذف شناسایی کند. یعنی قرار است تعداد یارانه بگیران ۴۵ هزار تومانی به تعداد یارانه بگیران معیشتی بنزین تغییر کند و کمتر شود.

‌‌پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های مربوطه حاکی از این است که دولت تصمیم دارد یارانه ۲۵ میلیون نفر را حذف کند. به نظر می‌‌رسد حذف یارانه‌ها از خرداد ماه امسال آغاز شود. همچنین قرار است اطلاعات یارانه‌بگیران هر سه ماه یک بار به‌روزرسانی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سام

    گرانی از یه طرف بی ثباتی قیمت ها از یک طرف حذف یارانه از طرف دیگر مژده دولت محرومان??

  • ناشناس

    وای خدا مرگمون بدهمسئولین دست به کار شدن دوباره خرابکاری کنن

  • ناشناس

    سلام عوض اینکه زیاد کنید ای میگی قطع میکنیم آن یارانه معشیتی نداریم این یارانه را بذار بمونه دیگه مردم گناه دارند نفری ۳۰۰ تومان به همه بده الان یارانه ماه رمضان به ما نمی دهی ما که روزه میگیریم لا اقل با پول یارانه یک شونه تخم مرغ می‌خریم با نان دیگه با این یارانه کار نداشته باشید

  • ناشناس

    تازگی نیروهای مسلح وسازمان دست همکاری دادن که ازش پرداخت یارانه راحت شوند…مشمولان غایب رو خط بزنید

  • ناشناس

    با افزایش مبلغ 400هزار تومن حق بیمه بعد 13سال دیگه توان پرداخت بیمه برای مشاغل ازاد نمونده .حقوق بازنشته های تامین اجتماعی هم که سالانه قطره چکانی اضافه میشه. افزایش قیمتها هم که روزانه بصورت پلکانی و سالانه تصاعدی بالامیره ..خب دیگه چطور باید به مردم بفهمونن همه بجز لشکریا و کشوریا بمیرید

  • ناشناس

    افزایش هزینه ها تصاعدی افزایش حقوق بازنشسته ها قطره چکانی .همه بجز کشوریا و لشکریا باید بمیرن

  • ناشناس

    همین کار رو فقط بلدید یواش یواش بگید فقط یک ملیون نفر مستحق دریافت یارانه هستند با ای زندگی که برامون ساختیتید میخوام ندید کارگر همیشه با بدبختی زندگی کرده تو ایران 5