کد مطلب: ۵۸۱۴۲۷

ماساژ چشم برای رفع خستگی را چگونه انجام دهیم؟

ماساژ چشم برای رفع خستگی را چگونه انجام دهیم؟

فواید ماساژور چشم توسط چشم پزشکان، متخصصان زیبایی و متخصصان مغز و اعصاب ثابت شده است. استفاده از این دستگاه‌ها باعث بهبود کیفیت بینایی می‌شوند، همچنین باعث بهبود وضعیت پوست و کبودی‌های زیر آن نیز می‌شود.

ماساژور چشم چه اهمیتی برای بدن دارد؟

برای مراقبت از چشمان و رفع خستگی آن‌ها مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، ماساژ چشم به کمک ماساژور چشم است. نگران نباشید همیشه نیازی به خریدن تجهیزات برای ماساژ درمانی نیست. بلکه می‌توانید به راحتی و تنها با چند مرحله نقطه مورد نظر را ماساژ دهید.

یکی از عوامل خستگی چشم می‌تواند، خشک بودن آن‌ها باشد، چرا که با متمرکز شدن چشمان در یک نقطه پلک زدن بین ۱۵ تا ۲۰ بار در دقیقه به ۳ تا ۴ بار در دقیقه کاهش پیدا می‌کند و این موضوع می‌تواند چشم شما را تحت فشار قرار دهد و باعث قرمزی و خستگی چشم شود.

با انجام ماساژ می‌توانید این خشکی و خستگی را از بین ببرید. ماساژ باعث رفع تنش ماهیچه‌ای و افزایش گردش خون می‌شود. ورزش چشم می‌تواند به صورت روزانه برای تشویق کردن به عادت‌های سالم و مراقبت از چشمان انجام شود.

مرحله اول: ماساژ استخوان‌های حلقه چشم

در این مرحله ماساژور چشم شما، دستان شما است پس باید به بهترین شیوه ممکن از آن‌ها استفاده کنید. با بسته نگه ‌داشتن چشم‌ها با کمک انگشت وسط، به صورت رفت و برگشت استخوان‌های حلقه چشم را ماساژ دهید. این کار را ۸ تا ۱۰ بار تکرار کنید. این حرکت از ماساژ درمانی به افزایش گردش خون در صورت کمک می‌کند و باعث می‌شود تا اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به گلبول‌های قرمز اطراف چشم وارد شود. همچنین شما می‌توانید از دستگاه‌های مخصوص برای ماساژ دادن چشم که به صورت فشاری بر روی عضلات چشم تاثیر دارند نیز استفاده کنید.

ماساژ چشم

مرحله دوم: نقاط فشار را در قسمت خارجی ابروی فشار دهید

نقاط فشار را درست در زیر استخوان ابرو و زیر ابروهای داخلی فشار دهید و تا عدد ۳ بشمارید. سپس شقیقه‌ها را فشار دهید و دوباره این حرکت را انجام دهید. ماساژور چشم با افزودن فشار به مناطق مختلف ماهیچه‌های صورت را تحریک می‌کند. این نقاط مسئول چشمک زدن و پلک زدن هستند. در حین انجام ماساژ چشم سعی کنید آرامش کافی داشته باشید تا بتوانید حرکات را به درستی انجام دهید و خستگی را از بین ببرید.

مرحله سوم: فشار بین چشم‌های خود را کاهش دهید

در ادامه ماساژ چشم با استفاده از انگشتان شست، ناحیه‌ای را که دقیقا بالای گوشه داخلی چشم‌ها قرار دارد و جایی که چین پلک شما شروع می‌شود را به آرامی فشار دهید و رها کنید. این تمرین را ۵ بار تکرار کنید. با انجام این حرکت شما به کاهش فشار بین چشمان خود کمک می‌کند. درست مثل کاری که یک ماساژور چشم حرفه‌ای انجام می‌دهد.

مرحله چهارم: ماساژ دادن شقیقه

با استفاده از انگشتان وسط، قسمتی که در ناحیه توخالی در کنار شقیقه‌های شما قرار دارد را به صورت رفت و برگشت ماساژ دهید. ماساژ درمانی این قسمت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید. این کار می‌تواند به کاهش تنش‌ها در قسمت شقیقه کمک بسیاری کند تا شما احساس آرامش داشته باشید.

مرحله پنجم: ماساژ دادن پشت سر

با کمک گرفتن از از نوک انگشت اشاره خود، ناحیه‌ای را که در پشت جمجمه مستقیما پشت چشم‌ها قرار گرفته است را ماساژ دهید. مراقب باشید فشار زیادی را به این ناحیه وارد نکنید. زیرا این مکان بسیار حساس است. ماساژ درمانی این منطقه را به مدت یک دقیقه انجام دهید.

ماساژ درمانی

استفاده از ماساژور چشم برقی برای از بین بردن خستگی

در قسمت اول به شما نحوه انجام ماساژ چشم با کمک انگشتان را آموزش دادیم اما در این قسمت قرار است شیوه ماساژ درمانی به کمک ماساژور چشم که به صورت برقی کار می‌کند را آموزش دهیم. بعد از سپری کردن یک روز طولانی یا نگاه کردن به صورت مستقیم به تلویزیون و کامپیوتر اولین نقطه‌ای که دچار مشکل می‌شود بدون شک چشمان شما است.

برای اینکه بتوانید این خستگی را از بین ببرید نیاز به ماساژ دادن این نقاط دارید. ماساژورهای برقی مناسب چشم یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. این ماساژورهای برقی انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید با توجه بودجه خود یکی از مدل‌های مخصوص را خریداری کنید.

انواع ماساژورهای چشم

مدل‌های زیادی از ماساژورهای چشم در بازار وجود دارند که از نظر شیوه عملکرد، طراحی و نرخ قیمت تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. در ادامه با انواع ماساژور چشم آشنا می‌شویم.

عینکی با صفحه نمایش سوراخ شده که عصب را با نور تحریک می‌کند. در قسمت داخلی اغلب تحریم پوست وجود دارد که فرایندهای متابولیک را بهبود می‌بخشد. عملکرد این ماساژور توسط میدان مغناطیسی و عمل مکانیکی با استفاده از صفحات مخصوص ایجاد می‌شود.

مدل ترکیبی از طب سوزنی، ماساژ ارتعاشی، حرارتی و مغناطیسی استفاده می‌کند. این نوع ماساژور چشم مجهز به گرم کننده مادون قرمز روی کیسه‌های هوا هستند که با فشار کم کار می‌کنند.

ماساژورهای SPA عملکردهای حرارتی، مغناطیسی و ارتعاشی دارند. این نوع ماساژور برقی بر ناحیه فوندوس و ناحیه گیجگاهی ـ پیشانی تاثیر می‌گذارند و با کمک موسیقی آرامش را به فرد منتقل می‌کند.

ماساژور چشم

مزایای استفاده از ماساژور چشم

فواید ماساژور چشم توسط چشم پزشکان، متخصصان زیبایی و متخصصان مغز و اعصاب ثابت شده است. استفاده از این دستگاه‌ها باعث بهبود کیفیت بینایی می‌شوند، همچنین باعث بهبود وضعیت پوست و کبودی‌های زیر آن نیز می‌شود.

همانطور که می‌دانید پوست زیر چشم شما بسیار ظریف است در نتیجه به مراقبت‌های ویژه‌ای بعد از ۳۰ سالگی نیاز دارد. بسیاری از متخصصان مغز و اعصاب نیز اعتقاد دارند ماساژ درمانی و ماساژ چشم به کمک این دستگا‌ه‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت خواب و رفع خستگی کمک زیادی کند و این مسئله تاثیر زیادی بر خلق و خوی افراد دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.