کد مطلب: ۸۱۸۸۸۵

صدور برگه مالیاتی برای ۶۳ هزار خانه خالی

صدور برگه مالیاتی برای 63 هزار خانه خالی

 سیدهادی سبحانیان رییس سازمان امور مالیاتی از جلسه مشترک با وزیر راه و شهرسازی و تفاهم مهم در راستای اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس سازمان امور مالیاتی در صفحه شخصی خود نوشت: تفاهم‌های مهمی برای اجرای هر چه بهتر و قوی‌تر مالیات بر خانه‌های خالی انجام دادیم. تاکنون برای بیش از 63 هزار واحد مسکونی معرفی شده از سوی وزارت راه‌وشهرسازی برگ مطالبه مالیاتی بالغ بر 1400 میلیارد تومان صادر شده است.

لازم به ذکر است، تا سال گذشته در مجموع حدود 500 هزار رکورد مربوط به خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته بود اما ظاهرا این رکوردها صحت کافی را نداشت. به گفته رییس وقت سازمان امور مالیاتی تقریبا نیمی از این رکوردها با اعتراض افراد مواجه شد.

به این ترتیب مقرر شده بود تا وزارت راه و شهرسازی مجددا نسبت به پالایش داده‌ها اقدام کند و ظاهرا طی ماه‌های جدید رکوردهای جدیدی برای سازمان امور مالیاتی ارسال شده است. باید دید که در نهایت چه میزان از مطالبه‌نامه‌های صادر شده وصول خواهد شد و در نهایت براساس آن نسبت به مسیر اجرای قانون قضاوت کرد.

اما آن‌چیزی که در حال حاضر می‌توان از آن سخت گفت این است که ظرف حدود دو سال گذشته عملکرد مطلوبی را در این زمینه شاهد نبودیم و حتی در مواردی عملکرد وصول مالیات در حوزه خانه‌های خالی فاصله بسیار زیادی با قانون بودجه داشته است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.