کد مطلب: ۶۳۰۲۱۰

امارات قصد گرفتن مالیات از کسب‌وکارها را ندارد

امارات قصد گرفتن مالیات از کسب‌وکارها را ندارد

امارات متحده عربی مالیات بر درآمد را اولویت خود قرار نداده و هنوز برنامه‌ای برای تعیین آن ندارد. این مساله برای این کشور فعلا جزو گزینه‌های روزی میز نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امارات متحده عربی مالیات بر درآمد را اولویت خود قرار نداده و هنوز برنامه‌ای برای تعیین آن ندارد. به نقل از دکتر ثانی الزیودی، وزیر تجارت خارجی عربستان، این مسئله فعلا جزء گزینه‌های روزی میز نیست.

عربستان پیش‌تر اعلام کرده بود برای هماهنگ شدن با استانداردهای جهانی و به خصوص در جهت اعمال کمترین میزان مالیات بر شرکت‌های چند ملیتی تحت حمایت گروه ۲۰ اقتصاد برتر جهان، مالیات بر شرکت‌ها را ۹ درصد تعیین می‌کند و از سال ۲۰۲۳ دریافت این مابیات را آغاز می‌کند.

طبق گزارش بلومبرگ ، الزیودی در مصاحبه‌ای گفت: «مالیات بر شرکت جدید اعلام شده از سمت امارات متحده عربی بسیار مورد استقبال شرکت‌ها قرار گرفته است». مالیات بندی جدید بسیاری از هزینه‌هایی را که شرکت‌ها مجبور به پرداخت آن بودند حذف می‌کند.

این در حالی است که این کشور برای از بین بردن این تصور که بهشت مالیاتی و نقطه امنی برای گریز مالیاتی شرکت‌ها و افراد است اقداماتی انجام داده است. امارات در سال ۲۰۱۸ پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرده بود. و در حال حاضر هم از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه که خارج از شبکه گسترده مناطق آزاد این کشور در حال فعالیت هستند، ۲۰ درصد ماالیات از سود آن‌ها دریافت می‌کند. این کشور که سومین تولید کننده بزرگ اوپک است در بخش نفت و گاز هم برنامه مالیاتی جداگانه‌ای دارد.

انتظار می‌رود، در چند هفته آینده وزیر اقتصاد این کشور جزئیات بیشتری را در خصوص نحوه اعمال مالیات بر شرکت‌ها اعلام کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.