خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۰۰۶۵

دیدار بایدن و پوتین برای پایان جنگ اوکراین؟

دیدار بایدن و پوتین برای پایان جنگ اوکراین؟

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه کلیات پیشنهاد فرانسه برای برگزاری یک نشست دیپلماتیک را پذیرفتند. موضوعی که موجب امیدواری برای یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز درباره تنش میان روسیه و اوکراین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه کلیات پیشنهاد فرانسه برای برگزاری یک نشست دیپلماتیک را پذیرفتند. موضوعی که موجب امیدواری برای یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز درباره تنش میان روسیه و اوکراین شده است.

به نقل از بلومبرگ ، به گفته مقامات آمریکایی، نشست پیشنهادی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در صورتی برگزار خواهد شد که روسیه به اوکراین حمله نکند. در این نشست مباحث روی ثبات امنیتی و استراتژیک در اروپا متمرکز خواهد بود.

با این حال هنوز تایید فوری از سوی کرملین صورت نگرفته است. مسکو همچنان برنامه حمله به اوکراین را رد می‌کند و می‌گوید که سربازان خود را از مرز به عقب کشانده است. این در حالی است که آمریکا این موضوع را قبول ندارد. کرملین پیش از این گفته بود که پوتین مشتاق است در خصوص تقاضای امنیتی خود وارد مذاکره شود.

خبر نشست پیشنهادی در حالی منتشر شده که مقامات آمریکایی و اروپایی نسبت به اطلاعاتی که نشان می‌دهد پوتین تصمیم حمله به اوکراین را دارد، هشدار داده‌اند.

در پی اعلام این خبر، معاملات آتی سهام در ایالات متحده رشد کرد و ارزش روبل روسیه هم تقویت شد. قیمت نفت در ادامه روند نزولی خود بار دیگر کاهش یافت. اما تقاضا برای طلا و اوراق قرضه دولتی به عنوان دارایی‌های امن، اندکی کاهش یافت. موضوعی که نشان دهنده نگرانی سرمایه‌گذاران از بدتر شدن وضعیت امنیتی همچنان وجود دارد.

هنوز مشخص نیست که رهبران ایالات متحده و روسیه چه پیشنهاداتی را در این نشست احتمالی به یکدیگر ارائه دهند. واشنگتن درخواست‌های مسکو برای تضمین امنیتی گسترده را رد کرده است. از جمله این وعده که اوکراین هرگز به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نخواهد پیوست. کرملین هم گفته از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. با این حال مقامات روسی گفته‌اند که مایل به مذاکره در مورد موضوعات دیگری همچون محدودیت استقرار موشک و مانور نظامی در اروپا هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.