کد مطلب: ۳۴۸۱۴۵

موضوع ماه‌شمار شدن سود سپرده‌ها را به مشتریان توضیح ندهید!

موضوع ماه‌شمار شدن سود سپرده‌ها را به مشتریان توضیح ندهید!

برخی از بانک‌ها به کارمندان خود توصیه می‌کنند که موضوع ماه‌شمار شدن سود سپرده‌ها را به مشتریان توضیح ندهند.

به گزارش تجارت‌نیوز و به نقل از اخبار بانک ، از ابتدای بهمن ماه سال جاری نحوه پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری از روزشمار به ماه‌شمار تغییر پیدا کرده است.

این بدان معنی است که از این به بعد کمترین مانده در ماه مبنای محاسبه سود قرار گرفته و دیگر اخذ میانگین ۳۰ روز کاری مورد قبول قرار نمی‌گیرد و سودی به این صورت پرداخت نمی‌شود.

البته این موضوع به‌راحتی برای کارمندان بانک‌ها و موسسات اعتباری قابل درک است اما بسیاری از مشتریان شبکه بانکی اطلاع چندانی از جزئیات این طرح نداشته و نگرانی از این بابت دارند.

جالب است بدانید که برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری به کارمندان خود عنوان کرده‌اند که جزئیات این طرح را به مشتریان توضیح ندهند.

استدلال آنها این است که در صورتی که مشتری بداند در پایان ماه سودی بابت واریزی بین ماه دریافت نمی‌کند، احتمالا از واریز آن پول به حساب خودداری خواهد کرد.

پرسش ما در این خصوص از یک شعبه بانک خصوصی توسط مسئول مربوطه این‌گونه پاسخ داده شد که هنوز مشخص نیست نحوه محاسبه ماه‌شمار چگونه خواهد بود و باید منتظر واریز اولین سود در پایان بهمن ماه باشیم.

همان طور که ملاحظه می‌شود نحوه پاسخ مسئولان بانک کاملا تردیدآمیز و با ابهام صورت گرفته که باعث می‌شود مشتری حداقل تا پایان ماه نگرانی از بابت سود سپرده‌ها نداشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.