کد مطلب: ۲۳۰۵۲۳

ما هیچ حیوانی را از طبیعت به باغ‌ وحش نمی‌آوریم

ما هیچ حیوانی را از طبیعت به باغ‌ وحش نمی‌آوریم

مدیر باغ وحش ارم گفت: هیچ حیوانی را از طبیعت به باغ وحش نمی‌آوریم، تمام حیوانات باغ وحش از جمله حیواناتی بودند که دیگر قابلیت بازگشت به طبیعت نداشتند.

پرویز قندالی مدیر باغ وحش ارم؛ در خصوص وضعیت باغ وحش ارم اظهار کرد: در باغ وحش تهران حدود 110 گونه جانوری و حدود 500 حیوان وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: مدیران باغ وحش ارم سعی در استاندارد کردن باغ وحش دارند و امیدواریم تا سال 2020 در اتحادیه باغ وحش‌های اروپا عضو بشویم.

قندالی گفت: هم اکنون عضواتحایه باغ وحش‌های اروپا (EEP) در دو گونه شیر ایرانی و پلنگ ایرانی هستیم و امیدواریم تمام حیوانات باغ وحش به عضویت این اتحادیه در آیند که در آن زمان می‌توان گفت که تمام باغ وحش‌ها استاندارد بین‌المللی را دارا است.

وی ادامه داد: در باغ وحش تهران یکسری نواقص وجود دارد که سعی می‌کنیم آنها را برطرف کنیم.

مدیر باغ وحش ارم تصریح کرد: گونه‌های باغ وحش تهران با آب وهوای ایران سازگاری دارند تنها گونه فیل سریلانکا است که به علت تفاوت آب‌وهوا مقداری مشکل دارد.

وی افزود: ما هیچ حیوانی را از طبیعت به باغ وحش نمی‌آوریم و یکی از اصول باغ وحش نیزهمین است. تمام حیوانات باغ وحش یا از باغ وحش‌های اروپا و یا حیواناتی بودند که دیگر قابل بازگشت به طبیعت نبودند.

قندالی تاکید کرد: در باغ وحش ارم حدود 60 درصد حیوانات بومی و 40 درصد غیر بومی هستند.

حفاظ استاندارد در باغ وحش چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

ایمان معماریان دامپزشک پارک طبیعت پردیسان و باغ وحش تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیستگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فنس کشی و بیرم های استاندارد در باغ وحش ارم اظهار کرد: در باغ وحش‌های استاندارد یکی از مواردی که باید رعایت شود استفاده از حفاظ‌هایی است که کمترین مشکل را برای حیوانات ایجاد می‌کند.

وی افزود: بیرم های فلزی (حفاظ‌ها) و یا فنس‌ها که در گذشته بوده آسیب‌رسانی زیادی داشته اما این حفاظ‌ها هم اکنون به صورت استاندارد طراحی شده‌اند طوری که بازدید کنندگان به راحتی می‌توانند حیوانات را مشاهده کنند.

معماریان گفت: یکی از بیرم های استاندارد، بیرم هایی است که ولتاژ بالا و آمپر بسیار پایین دارند و این بیرم ها به صورت پالس هستند که اگر به آن‌ها دست زده شود تنها یک شوک کوچک وارد می‌کند تا فردی نزدیک حیوان نشود.

دامپزشک پارک طبیعت پردیسان و باغ وحش تهران تصریح کرد: هم‌اکنون باغ وحش ارم تنها باغ وحش استاندارد کشور است که دارای این حفاظ‌ها است و تمام باغ وحش‌ها نیز باید برای استاندارد کردن خود از این حفاظ‌ها استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.