کد مطلب: ۵۹۲۳۵۶

محمودزاده:

مبلغ تسهیلات طرح جهش مسکن اعلام شد

مبلغ تسهیلات طرح جهش مسکن اعلام شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت نام ۵۸۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن گفت: تسهیلاتی که برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده از ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان متفاوت است که در شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار این موضوع بررسی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا به امروز ۵۸۰ هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از ۲۸ مهر ماه که ثبت نام برای متقاضیان در این طرح آغاز شده تاکنون ۵۸۰ هزار نفر ثبت نام کردند و این ثبت نام همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: همزمان با ثبت نام متقاضیان پالایش و بررسی‌ها انجام شده و در صورت واجد شرایط بودن از طریق پیامک به آن‌ها اعلام می‌شود.

محمود زاده با بیان اینکه فرم ج متقاضیان باید حتما سبز باشد، اظهار کرد: عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا چهار شرط اصلی خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن هم همانند سایر طرح‌ها اعتبارات و تامین مالی از دو طریق انجام می‌شود، به طوری که بخشی از اعتبارات و منابع مالی از طریق آورده متقاضیان و بخشی هم از طریق تسهیلات است که تامین می‌شود.

محمود زاده با بیان اینکه آورده متقاضیان متناسب با دهک‌های مختلف جامعه متفاوت است، افزود: افراد با توجه به شهری که در آنجا واحد خود را انتخاب کردند، آورده شان تعیین می‌شود که متناسب با اراضی و یا طبقه‌ای که ساکن هستند، این آورده‌ها کم یا زیاد می‌شود.

او یادآور شد: تسهیلاتی که برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده از ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان متفاوت است که در شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار این موضوع بررسی می‌شود.

۸۳ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن هم گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۱۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده و از این تعداد ۵۵۰ هزار متقاضی هم اطلاعات خود را تکمیل و وزارت راه و شهرسازی اسامی آن‌ها را به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ارسال کرده است که از این تعداد هم ۸۳ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

محمود زاده با بیان اینکه طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا متقاضیان تا پایان آذر ماه فرصت دارند که برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کنند، افزود: طبق تصمیم ستاد هم بانک‌ها فرصت دارند تا پایان بهمن ماه تسهیلات را به متقاضیانی که اسامی آن‌ها ارسال شده و واجد شرایط هستند پرداخت کنند.

او در پایان اظهار کرد: تاکنون مذاکرات و نامه نگاری بسیار زیادی با بانک‌ها برای پرداخت هرچه سریع تر تسهیلات و همچنین همکاری لازم با متقاضیان صورت گرفته که امیدوار هستیم که اقدامات لازم هم در این زمینه صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعید

    با سلام
    الان وام مسکن ملی با مسکن حمایتی تفاوت داره؟
    اگه تفاوت داشته باشه اصلا عدالت نیست اخه من متقاضی چه گناهی کردم که مبلغ تسهیلات مسکن ملی 150 میلیون ولی تسهیلات مسکن حمایتی از200تا 450میلیون تومن

  • ناشناس

    سلام چرا فارس شهرستان فسا در اولویت نیست. بخدا خیلی سخته بی خونگی من یه شوهر معلول دارم با دوتا بچه صاحب خونه امونم وبریده

  • ناشناس

    سلام درمورد 5سال سابقه سکونت خیلی زیاده مثل ما که بخاطر کار مجبورشدیم بریم استان دیگه و هنوز 5سال نشده تکلیف ما چی هست

  • ناشناس

    چرا شهر گنبد کاووس درالویت نیست

  • علی،د

    س،چراشهر گنبد کاووس دراستان گلستان درالویت نیست

  • بَندِه گُنَهکارِ خُدا ...

    سلام علیکم و رحمه الله …
    عرض خداقوّت و خسته نباشید ، محضر شریف و گران سنگ دولت کارآمد ، (( رئیس جمهور محترم و تیم توانمندشان )) …
    بنده ساکن بومهن ، ۲۱ سال متاهلم ، مستاجر ، ۴۰ میلیون ودیعه ، دارای همسر و دو فرزند ، فرزند اوّلم دانشجو و فرزند دوّم چهارم ابتدایی ، شغلم کارگر ، حقوق طبق وزارت کار ، هزینه ها بالا ، و غیره و ذالک …
    (( این شرح حالِ ، قشر کارگران زحمتکش میباشد )) …رئیس جمهور عزیز و وزرای محترم :
    حالا به نظر شما و با این شرایط ،
    می‌توان ، امیدی به خانه دار شدن ، داشته باشیم ؟؟!!..یا حقّ

  • نازنین

    سلام منم ثبت نام کردم بی سرپرست هم هستم‌پس چرا اسم‌من‌در نیومده

  • حسینی

    سلام …من که در پنج ساله گذشته کاسب بودم بعد ورشکسته شدم.. از همان موقع چندین چک برگشتی دارم ..بانکهاتاکنون به من تسهیلات ندادند ونمیدن . مردم مثل من خیلی زیادن به همین خاطر قفل شدیم وهیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم ..همین مسکن رییسی رانیز نمیتونم
    بگیرم ..لطفاً برای این قشر ضربه خورده ازبانکها واقعا فکری عاجل بکنید ….

  • ناشناس

    من حائز شرایط هستم ولی هنوز موفق نشدم چون هربانکی که میرم یا میگن باید سند صاحب ملک را بیار که صاحب ملک سند در اختیار سند به مستاجر نمیده یا میگن بگرد پیدا کن کدام شعبه داره وام ودیعه میده برو بگیر ولا ما موندیم کدام حرفا رو قبول کنیم

  • ناشناس

    سلام.ما مسکن ملی ثبت نام کردیم اما وامش ١۵۰ملیون هست .وام بیشترهم میشه؟خیلی کمه ١۵۰