خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۱۷۰۶

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:

مردم منتظر مجازات مقصران سانحه قطار مشهد &#۸۲۱۱; یزد هستند

مردم منتظر مجازات مقصران سانحه قطار مشهد – یزد هستند

رئیس مجلس در جلسه امروز بر مشخص شدن مقصران اصلی سانحه ریلی قطار مشهد ـ یزد تاکید کرد و گفت: متخلفان در سطح مدیریتی این حادثه باید تنبیه انضباطی شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی اکنون توقع مجلس و مردم این است تا قوه قضائیه در زمان مشخص با مقصران سانحه ریلی قطار مشهد - یزد برخورد شود.

ایسنا گزارش داد، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص سانحه ریلی قطار مشهد - یزد بیان کرد: کمیسیون عمران به‌سرعت و به‌موقع در محل حادثه حضور یافت و گزارش خود را تنظیم کرد. دوستان وزارت راه و شهرسازی باید توجه کنند که تجدیدنظر در ساختارهای نظارتی لازم است. قراردادهای منعقد شده در حوزه تعمیر و نگهداری از قطارها باید بر اساس نظام فنی اجرایی کشور باشد. اما اکنون بعضا اینگونه نبوده و اشکالاتی وجود دارد.

قالیباف تصریح کرد: آموزش نکته کلیدی دیگر است. آموزش در حوزه راه آهن و حمل و نقل ریلی نیازمند استمرار است.

از سوی دیگر نیازمند نظارت بر اجرای وظایف تعریف شده هستیم. اکثر سوانح ریلی تاکنون ناشی از خطای انسانی، ضعف در آموزش و یا نبود نظارت بر اجرای دقیق آموزش‌ها رخ داده است.

مدیریت در این حوزه یک کار تخصصی است و باید حتما از مدیران متخصص استفاده شود. باید مرتبا دستورالعمل‌ها به‌روز شده و آموزش‌ها نیز ادامه یابد. عمده سوانح حوزه ریلی به این موضوع باز می‌گردد که به دستورالعمل‌های اجرایی و مدیریتی چه در بخش عملیات و چه در حوزه نگهداری و چه در حوزه سیگنالی توجه نمی‌شود.

قالیباف افزود: توقع مجلس و خانواده‌های داغدار از قوه قضائیه این است که با افراد متخلف برخورد شود. مردم منتظر هستند تا ببینند در زمان مشخص مقصران این حادثه به چه مجازاتی می‌رسند؟

جبران مالی و ابراز همدردی از مسئولیت‌های انسانی ماست اما وظیفه اصلی ما این است که در زمان مشخص با مقصران این حادثه برخورد شود. عناصر مدیریتی که تخلف نیز داشتند باید تنبیه انضباطی شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.