خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۸۶۲۷

برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به تعویق افتاد

برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به تعویق افتاد

عضو شورای عالی بورس گفت: در جلسه امشب شورای عالی بورس با تصویب اعضا، برگزاری مجامع سراسری شرکـت‌های استانی سهام عدالت که قرار بود ۲۰ اسفند برگزار شود به سال آینده موکول شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماشاءالله عظیمی در مورد مصوبه جلسه امشب شورای عالی بورس گفت: در جلسه امشب با پیشنهاد اتاق تعاون ایران و تصویب شورای عالی بورس، برگزاری مجامع سراسری شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت که قرار بود، در ۲۰ اسفند سال جاری برگزار شود با توجه به آماده نبودن سهامداران عدالت و مشکلات اجرایی فعلا به تعویق افتاده و به سال آینده موکول شد.

نماینده اتاق تعاون در شورای‌عالی بورس در مورد اینکه برگزاری مجامع به چه زمانی موکول شد، گفت: حداقل ۵-۶ ماه به عقب افتاد تا فرایند ثبت‌نام کاندیداها تغییر کند و از ظرفیت مدیران کنونی شرکت‌ یا سرمایه‌گذاری استانی بیشتر استفاده شود و همچنین سهامداران عدالت که روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، بیشتر توجیه و به حقوق خود آشنا شوند.

وی افزود: قرار شد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دیگر پیگیر مسئله برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نباشند و این امر در خود سازمان بورس پیگیری شود.

عظیمی همچنین اظهار داشت: با پیشنهاد اتاق تعاون و موافقت وزیر قرار شد جلسه‌ مشترکی روز پنج‌شنبه این هفته با اعضای شورای عالی بورس و نمایندگانی از کانون شرکت‌های استانی سهام عدالت برگزار شود تا نسبت به رتق و فتق امور و مشکلات سهام عدالت پرداخته شود.

وی در مورد اینکه آیا الزامی برای سجامی شدن سهامداران عدالت جهت شرکت در مجامع عمومی وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر مجامع شرکت‌های استانی منتفی شده است و ما روش‌های قانونی برای تشخیص احراز هویت افراد را می‌پذیریم و قرار نیست هزینه‌ای اضافه و یا روش‌های سختگیرانه برای مشمولان سهام عدالت که معمولا از دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، اتخاذ شود.

از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت حدود ۳۰ میلیون نفر در روش مدیریت غیر مستقیم یعنی مدیریت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باقی مانده‌اند و حدود ۱۹ میلیون نفر نیز روش مدیریت مستقیم یعنی مدیریت توسط خودشان را برگزیده‌اند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Armin

    پس سرنوشت سودش چی میشه؟؟؟ می‌خوام باهاش یه پیتزا بخرم

  • ناشناس

    حتی اگه سود سهام عدالت هر نفر رو 100 هزار تومان در نظر بگیریم(که بیشتره)، 50 میلیون نفر ضرب در 100 هزار تومان میشه 5000 میلیارد تومان.ترجمه: خوش داریم 5000 میلیارد تومان حق مردم رو ندیم. رفت تادولت بعد. اون موقع هم که ما مسئول نیستیم. به کسی هم ربطی نداره.برگرفته از کتاب “101 ترفند جبران کسری بودجه”، ترفند سی و هشتم، نوشته “یک حقوقدان”
    علی برکت الله

  • ناشناس

    بهانه ای برای فروش نشدن سهام عدالت

  • ناشناس

    واقعا جالبه. بدون هیچ دبرامه ای جلو میرن و بودجه خرج میکنن و تبلیغات میکنن و سامانه راه میندان ، بعد کلا همه چی رو کنسل میکنن میگن ایشالا دولت بعدی که اومد همه چی رو براتون اوکی میکنه . وعده مال بهار سال دیگه پای صندوق رای. خداحافظ

  • ناشناس

    سره ساقی سلامت??خوبه با کاراشون باعث میشن لااقل بخندیم شادشیم وگرنه این حجم از مسخره بازی طبیعی نیست

  • مریمک

    ماداشتیم روزهارومیشموردیم که کی۲۰اسفندبشه که شایدفروش شروع بشه الان که دیدم مارومسخره کردن خداواقعن خداازتون نکذره بابابی دین هابی دین هانامسلمونافروش سهام روشروع کنیدبی دین هاشماازکافربدترین

  • ناشناس

    دیگه به اندازه کافی تعویق افتاد خجالت نمیکشید پول سهام مردم نمی دهید درانتخابات شرکت نمی کنم

  • ناشناس

    مسخره بازی برای سهام غیر عدالت

  • یکی مثل همه

    اگه دلسوز حق و حقوق مردم و سهامدار بودین ؛ این یکسالی که مردم توی فشار بیکاری و فقر و تورم و گرونیهای بی حد و اندازه هستن میومدی پیگیر آزاد سازی سهام عدالت مردم میشدی که توی این شرایط سخت و کرونایی یه گوشه ی کوچیک از مشکلات مردم رو حل کنه
    نه اینکه درست روز مجمع بیای مدعی دفاع از مردم بشین و شش ماه دیگه به تاخیر بندازین! !!!!
    خجالت زدگی از روی خانواده رو میفهمین یعنی چی ؟؟؟؟ سفره ی خالی رو درک میکنین !!؟؟؟ حتی تحمل یک شب هم سخت و دیوانه کنندس چه برسه به ماه ها ..استان تهران هم که انگاری هنوز نمیخان سرمایه مردم و آزاد کنن و بهشون بدن

  • بنده خدا

    بزرگترین اشتباه این بود که روش عیر مستقیم رو انتخاب کردیم دلیلش هم این بود که مردم رو مطلع نکردن از شرایط مستقیم و غیر مستقیم.
    سهام مون رو دو دستی دادیم دست یه عده ای که نه مدیریت بلدن و نه مسئولیت پذیر هستن ، 15ساله این همه سرمایه مردم دستشون هست و کلی ثروت و ویلا و زندگی برا خودشون درست کردن اما یه سود ناچیز که کلش میشه یه شونه تخم مرغ هم ندادن به سهامدارا
    بسه دیگه اینهمه وعده وعید و سرکار گذاشتن مردم خستمون کردینشرکت سرمایه گذاری استان تهران بعد از گذشت یکسال چرا سهام مردم رو آزاد نمیکنه ؟؟!!! اگه خواهیم اونا برای ما تصمیم بگیرن باید کی و ببینیم ؟؟؟
    تهران پایتخت مثلا ، اینهمه سرمایه و شهرک صنعتی داره !! چرا سود نداده و به بورس نیومده ؟؟ تمام استانهای کوچیک و کم سرمایه یکساله توی بورس هستن ولی استان تهران نهاز آقای رئیسی تقاضا داریم به این مسئله ورود کنن و حق مردم رو در این شرایط سخت کرونا و گرونی و بیکاری از مسئولین این شرکت مطالبه کننمردم استان تهران هم مطالبه حق و حقوق خودشون رو دارن مثل بقیه استانها
    صف فروش و نبود خریدار دیگه به عهده خودمون هست ، این فقط یک بهانه هست
    تجارت نیوز لطفا پیگیری کنید با سپاس