کد مطلب: ۵۳۸۷۴۱

تشریح جلسه مجلس در خصوص مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت سهام

تشریح جلسه مجلس در خصوص مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت سهام

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عدم احراز مشارکت واقعی مردم با توجه به وضعیت فعلی برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت کاملا مشهود است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی طغیانی در تشریح جلسه دیروز (یکشنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس که به منظور بررسی نحوه فرآیند انتخابات هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی برگزار شد، گفت: در این نشست معاون سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از تخلفات انجام گرفته در اجرای فرآیند هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی ارائه کرد و تخلفات قانونی و مغایرت‌های ایجاد شده از سوی مجریان هم بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس با واگذاری اختیارات و جلب مشارکت مردم در این شرکت‌ها همراه است، تصریح کرد: بر اساس گزارشات رسیده عدم احراز مشارکت واقعی مردم با توجه به وضعیت فعلی برگزاری مجامع کاملا مشهود است، به طور مثال درصد کمی از سهامداران در مجمع اول شرکت کردند و مردمی سازی اتفاق نیافتاده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در برخی استان‌ها بیش از ۵۰ درصد دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای اداره سهام خود انتخاب کردند، در سامانه سجام ثبت نام نکرده و امکان حضور در مجمع و رای ندارند که این عدد برای میانگین کشوری حدود ۳۵ درصد است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اساسنامه برگزاری مجمع عمومی تاکنون تصویب نشده است، این در حالی است که نخست باید اساسنامه تصویب و سپس انتخابات هیات مدیره انجام گیرد.

به گزارش خانه ملت، طغیانی با بیان اینکه رسیدگی به صلاحیت نامزدها از دیگر مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه این شرکتها در کشور است؛ بنابراین صلاحیت کاندیداها باید به دقت بررسی شود.

به گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس، در این جلسه پیشنهاد شد یک نفر از مجمع نمایندگان هر استان و یک نفر از قوه قضاییه به عنوان ناظر در فرآیند صلاحیت سنجی نظارت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرامی تجارت نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط داران وقت طلف میکنین

  • ناشناس

    فقط دارن وقت تلف میکنن?????????

  • ناشناس

    برو بابا

  • ناشناس

    ۸ ماهه دارن ملت رو بازی میدن قبلیارو میفرستن بیرون یسری جدید میارن داخل دوباره یماه بعد سبزش میکنن قبلیارو میفرستن بیرون باز یسری جدید میارن جاش‌
    ههمون سرکاریم

  • ناشناس

    لطفاً فروش سهام عدالت را آغاز کنید

  • ناشناس

    لطفا فروش سهام عدالت روآغاز کنید