کد مطلب: ۶۵۵۹۵

فاضلی: تجمیع اتحادیه ها در راستای اقتصاد مقاومتی است

فاضلی: تجمیع اتحادیه ها در راستای اقتصاد مقاومتی است

رئیس اتاق اصناف ایران گفت:مجلس در دوره های قبلی کار نظارت بر اجرای قانون را رها کرد و از این رو بسیاری از قوانین کشور ضمانت اجرایی پیدا نکردند.علی فاضلی در گفتگوبا خبرنگار تجارت نیوز با اشاره به اهمیت ادغام و تجمیع اتحادیه های صنفی در سراسر کشور گفت:تجمیع اتحادیه ها در جهت تقویت اتحادیه

aff8cb747f5dc9a3bac22c1024c5a3b2_XL.jpg رئیس اتاق اصناف ایران گفت:مجلس در دوره های قبلی کار نظارت بر اجرای قانون را رها کرد و از این رو بسیاری از قوانین کشور ضمانت اجرایی پیدا نکردند.
علی فاضلی در گفتگوبا خبرنگار تجارت نیوز با اشاره به اهمیت ادغام و تجمیع اتحادیه های صنفی در سراسر کشور گفت:تجمیع اتحادیه ها در جهت تقویت اتحادیه های صنفی است. و نیاز به زیر ساخت سازی ندارد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر زمان برای اجرای طرح ادغام و تجمیع مناسب است وآیا نیاز به زیر ساخت سازی ندارد،افزود: انجام این طرح نیاز به زیر ساخت سازی ندارد بلکه ضعف اصلی انجام این طرح ،ضعف در اجرای قانون است در غیر اینصورت می بایست این طرح مدتها پیش به مرحله اجرا در میامد.
فاضلی با اشاره به اینکه بررسی تاریخچه اجرای قوانین تصویب شده در ایران نشان می دهد که بیشتر آنها ضمانت اجرایی پیدا نکردند،اظهار داشت:متاسفانه علت بروز این مشکل از آنجا ناشی می شود که مجلس در دوره های قبلی کار نظارت بر اجرای قوانین را رها کرد و هیچ گاه یقه دولت را برای عدم اجرای قوانین نگرفت،و وزیروقت مربوطه را استیضاح نکرد.
وی ادامه داد:تاکنون 5 برنامه توسعه اقتصادی در ایران تدوین شده که بعضی از آنها تا 27 درصد نیز اجرایی نشده است.
به گفته رئیس اتاق اصناف ایران اهمیت اجرای قوانین در ایران به ویژه قوانین اقتصادی از آنجایی کاملا نمود پیدا میکنه که به یاد داشته باشیم،لازمه نخست تحقق اقتصاد مقاومتی نظم پذیری است.
وی ادامه داد:اجرای قوانین به خوبی می تواند نظم پذیری در اقتصاد را نهادینه کند.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه طرح تجمیع اتحادیه ها نباید بیش از این عقب بیفتد،تصریح کرد:اجرای این طرح علاوه بر اینکه اتحادیه ها را در برای پیوستن به اقتصاد مقاومتی توانمند میسازد بلکه موجب میشود تا توان صنوف مختلف کشور در مبارزه با معضل قاچاق کالا بیش از پیش افزایش یابد.
به گفته فاضلی وقتی در کشور چند اتحادیه هم عرض در مدیریت و توزیع کالا وجود داشته باشد قطعا نمی توان به یک مدیریت واحد و پاسخگو رسید و چه بسا در این موازی کاریها سو استفاده هایی نیز از موقعیت شده باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.