خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۳۰۶۳

مجمع بانک مرکزی آغاز شد

مجمع بانک مرکزی آغاز شد

پنجاه و هفتمین مجمع بانک‌مرکزی به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ساختمان بانک‌ مرکزی واقع در میرداماد، آغاز شد.

پنجاه و هفتمین مجمع بانک مرکزی دقایقی قبل به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ساختمان بانک‌ مرکزی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس قانون، مجمع بانک مرکزی باید با نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی یا به پیشنهاد رئیس‌کل بانک‌ مرکزی و به دعوت وزیر اقتصاد تشکیل شود؛ در بند (ج) قانون پولی و بانکی کشور برای مجمع عمومی بانک مرکزی وظایف مهمی نظیر رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک مرکزی، رسیدگی و اتخاذ تصمیم نهایی نسبت به گزارش‌های هیئت نظار، رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد تقسیم سود ویژه و انتخاب اعضای هیئت نظار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش‌بینی شده است.

قانون، ریاست مجمع را بر عهده رئیس‌جمهور گذاشته و همچنین تعیین کرده که وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و دو وزیر به انتخاب هیئت دولت در این مجمع عضویت داشته باشند.

ارکان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عبارت است از مجمع عمومی، شورای پول و اعتبار، هیات عامل، هیئت نظارت اندوخته اسکناس و هیئت نظار. آنطور که در سایت رسمی بانک مرکزی آمده، اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران متشکل است از: رئیس‌جمهور (ریاست مجمع)، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزیر بازرگانی و یک نفر از وزرا به انتخاب هیئت وزیران.

وظایف مجمع عمومی هم رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی و اتخاد تصمیم نهایی نسبت به گزارش‌های هیئت نظارت، رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد تقسیم سود ویژه بانک، انتخاب اعضای هیئت نظار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر وظایفی که طبق مقررات این قانون به عهده مجمع عمومی گذارده شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.