کد مطلب: ۵۷۱۹۶۹

خروج ۱۲۱ هزار خودرو از تهران قبل از آغاز محدودیت‌ها / پلیس: سفر ممنوع است

خروج ۱۲۱ هزار خودرو از تهران قبل از آغاز محدودیت‌ها / پلیس: سفر ممنوع است

به گفته معاون اداره کل راهداری استان تهران تا پیش از آغاز محدودیت های تردد جدید ۱۲۱ هزار خودرو از استان تهران خارج شدند. در عین حال رئیس پلیس راهور ناجا گفت: محدودیت تردد که قبلا اجرا می‌شد به تذکر لسانی و جریمه ختم می‌شد؛ ولی در حال حاضر منع سفر داریم یعنی اجازه ادامه سفر به هیچ راننده‌ای نمی‌دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عادل مصدقی، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ستاد ملی مبارزه با این ویروس تعطیلات اعلام و از ساعت ۱۲ امروز خروجی‌های استان تهران مسدود شده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون محورهای خروجی استان تهران از جمله محور هراز در محدوده پیست آبعلی، عوارضی آزاد راه تهران- قم و جاده قدیم تهران- حسن آباد دارای تردد پرحجم و ترافیک نیمه سنگین و ما بقی محور ها تردد روان است.

معاون اداره کل راهداری استان تهران بیان کرد: طبق آمار کارشناسان و ثبت دوربین‌های راهداری، از روز گذشته تا ظهر امروز ۱۲۱ هراز و ۸۷۵ خودرو از استان تهران خارج شده‌اند.

مصدقی ادامه داد: تا کنون ۱۰۱ هزار و ۲۶ خودرو نیز به استان تهران وارد که در سامانه مدیریت راه‌های استان تهران به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: هموطنان در صورت نیاز و راهنمایی محورهای استان تهران می‌توانند با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان تهران تماس بگیرند ( فارس ).

رئیس پلیس راهور: خودروها را بازمی‌گردانیم

در عین حال، سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: محدودیت تردد که قبلا اجرا می‌شد به تذکر لسانی و جریمه ختم می‌شد؛ ولی در حال حاضر منع سفر داریم یعنی اجازه ادامه سفر به هیچ راننده‌ای نمی‌دهیم.

وی گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر ۳۵۹ شهر در حالت قرمز و ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و امیدواریم با تمهیدات پیش‌بینی شده تعداد شهرهای قرمز کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: مأموران پلیس راه و راهور ناجا در تمامی مبادی خروجی و ورودی بین استانی مستقر شده و اجازه خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیر بومی را نمی‌دهند؛ همچنین همکاران انتظامی و یگان امداد نیز در کنار مأموران پلیس راهور مستقر بوده و در توسعه انضباط اجتماعی و ترافیکی کوشا هستند.

ترافیک سنگین نداریم

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر وضعیت ترافیکی کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد اعلام کرد: در برخی محورها شب گذشته تا قبل از ساعت ۲۴ و برخی دیگر در ساعات صبحگاهی افزایش سه تا چهار درصدی تردد را شاهد بودیم اما در حال حاضربار ترافیک سنگین در هیچ کجا گزارش نشده و اگر در مبادی ورودی و خروجی توقفی وجود دارد به خاطر تصور شهروندان است که فکر می کنند که مسیر باز می‌شود.

راه مسدود است

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام این مطلب که اعمال ممنوعیت تردد در این بازه زمانی با اجرای محدودیت تردد در گذشته متفاوت است اعلام کرد: رانندگانی که در پشت گیت‌های ورودی و خروجی مستقر هستند بدانند که راه مسدود است و پلیس از ادامه سفر آنها جلوگیری می‌کند چرا که مصوبه اخیری که به پلیس ابلاغ شده منع تردد است؛ قبلاً محدودیت تردد بود که تذکر لسانی و در نهایت اعمال جریمه بود اما در حال حاضر منع سفر اعمال شده و قطعا اجازه ادامه سفر به رانندگان داده نمی شود.

حرکت ناوگان حمل و نقل عمومی با یک سوم ظرفیت

سردار هادیانفر با بیان این مطلب که ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری نیز با یک سوم ظرفیت اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کند، به معدود رانندگانی که قصد سفر دارند توصیه کرد که حتما از مسیر رفته باز گردند چراکه پلیس اجازه ادامه سفر نمی‌دهد.

وی با بیان این مطلب که طرح ممنوعیت تردد شبانه در تمام شهرها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد برقرار است از جانفشانی و تلاش و همکاری ماموران پلیس راه و راهور و همچنین همراهی مردم با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مأموران پلیس قدردانی کرد.

وی گفت: محور تهران به چالوس به علت انجام عملیات عمرانی از ساعت ۸ صبح مسدود و ورودی همت به چالوس نیز بر همین اساس از ساعت ۸ بسته شده و ممنوعیت تردد در جاده‌ها نیز از ساعت ۱۲ امروز اعمال شده است ( فارس ).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمدیان

    کاش صبح امروز راههارا میبستند دیگه ا۲۱۰۰۰ ماشین مسافرت نمی‌رفتند

    • ناشناس

      کسب درامدبرای دولت بهترازجان ملت قانون وجودنداردفقط پول

  • ناشناس

    خیلی بد است گردش نرفتن آدم میپوسه ت خونه

  • ناشناس

    همین هاهستندبیماری راجابجا می کنندپمپ بنزین هاراببندیدتادرس عبرت بشوددرخانه هایشان بنشیند

  • ناشناس

    تمام امکانات تو تهرانه بیشتر شهرستان ها مهاجرت کردن تهران جمعیتش رو بردن بالا وقتی طرف تو یه آپارتمان ۶۰ متری زندگی میکنه ۴ روز تعطیلی انگار داره خفه میشه ، میره مسافرت کاش یه شرایط خوب میزاشتن یه خونه باغی یا باغچه ای اطراف هر شهری زمین های که کیفیت پایین دارن و ارزش کشاورزی ندارن رو مجوز باغچه میدادن یه استراحت گاه خانوادگی برا خودش درست میکرد