کد مطلب: ۳۱۱۴۵۵

محصول روستايي و رونق اقتصادي

محصول روستايي و رونق اقتصادي

روستاها و نواحي ايران پر از محصولات بي‌نظيري هستند كه با روش طبيعي و سنتي به دست مي‌آيند. آنچه در جهان به نام محصولات ارگانيك و طبيعي با قيمت‌هاي گزاف عرضه مي‌شوند و البته از اصالت آنها هم اطلاعاتي در دست نيست، در روستاهاي ايران به سادگي به دست مي‌آيند.

روستاها و نواحي ايران پر از محصولات بي نظيري هستند كه با روش طبيعي و سنتي به دست مي‌آيند. آنچه در جهان به نام محصولات ارگانيك و طبيعي با قيمت‌هاي گزاف عرضه مي‌شوند و البته از اصالت آنها هم اطلاعاتي در دست نيست، در روستاهاي ايران به سادگي به دست مي‌آيند. اين را بگذاريد كنار گسترش شبكه اينترنت در بيشتر نقاط كشور و ابتكار اهالي جوان اين روستاها، حاصلش بايد رونق اقتصادي و بهبود وضع معيشتي مردمان اين نواحي باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محصولات خوراكي طبيعي و به دور از تقلب و آلودگي در شهرها كمتر به دست مي‌آيند و معمولا مردم شهري علاقه‌مند به خريد مواد طبيعي و سالمي كه از روستا مي‌آيد هستند. اما پاي دلالان كه به ماجرا باز شود، تقلب و كم‌فروشي و ارزان خريدن و گران فروختن هم به ميان مي‌آيند.

خوشبختانه جوانان در نقاط مختلف كشور دست به كار شده‌اند و با هدف بهبود سطح زندگي اهالي روستاها و توانمندسازي بانوان و البته عرضه محصولي سالم و عاري از تقلب، محصولات طبيعي و با كيفيت را خود مستقيما به دست خريداران مي‌رسانند و سودي عايد هر دو طرف مي‌كنند. اشتغالزايي و رونق اقتصادهاي محلي از ديگر منافع اين كارهاي مبتكرانه است.

محصولات خوب و بي تقلب را بايد به يكديگر معرفي كنيم و از آنها بخريم تا توليدكنندگانش تشويق شوند و سرمايه‌هاي‌شان بازگردد و كسب‌شان رونق بگيرد و ماندگار شود. توليدكننده بد عهد متقلب را كه نام كالاهاي وطني را لكه‌دار و اعتماد خريداران را خدشه‌دار مي‌كند، بايد به يكديگر معرفي كنيم تا دست از تقلب بردارد. با مواد اوليه خوراكي بي‌نظيري كه در ايران به دست مي‌آيد علي القاعده بايد محصولات با كيفيتي توليد شود اما دريغا كه عده قليلي براي سودي اندك، ضرري هنگفت به اعتماد عمومي وارد مي‌كنند.

محصولات روستايي كه به شيوه سنتي و به پاكيزگي، فرآوري و بسته‌بندي مي‌شوند، عاري از آلودگي‌هاي شيميايي و پر كننده‌ها و نگهدارنده‌هاي صنعتي هستند. روزگاري تهيه اين محصولات سالم كاري سخت بود كه امروز با وجود خدمات پست در سراسر كشور و البته شبكه‌هاي اجتماعي مجازي، آسان شده است.

موسسه طنين طبيعت تيرگان در منطقه شاهرود، با ايجاد كارگروه‌هايي در منطقه، بومگردي جامعه‌محور و توليد صنايع دستي محلي و تاسيس تعاوني دامداران محلي را هدف خود قرار داده. تحقق اين اهداف بهبود معيشت و البته ارتقاي سطح كيفي زندگي مردمان آن ناحيه بهشت آسا را به همراه دارد. مرباها و عسل و جوشانده‌هاي طبيعي با نام اولنگ كه نام جنگلي زيبا در همان نزديكي شاهرود است عرضه مي‌شوند.

منبع: روزنامه اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.