کد مطلب: ۵۹۹۱۶۸

در کدام بخش از محل کار خود دستگاه‌های ضدعفونی کننده و مایع ریز اتوماتیک را نصب کنیم؟

در کدام بخش از محل کار خود دستگاه‌های ضدعفونی کننده و مایع ریز اتوماتیک را نصب کنیم؟

برای جلوگیری از آلودگی‌های دوجانبه در دوران کرونا، دفاتر باید با لوازم هوشمند و خودکار تجهیز شوند. دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست هوشمند یا همان دستگاه مایع‌ریز اتوماتیک باید طبق استراتژی خاصی در محیط کار نصب شوند.

تمام جهان در سال ۲۰۲۰ شاهد شیوع یک بیماری ویروسی کشنده بوده است. کارشناسان و پزشکان به طور مداوم به ما هشدار داده‌اند تا زمانی که همه‌ی افراد واکسینه نشده و داروهای درمانی برای این بیماری ساخته نشده است، باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. تحقیقات همچنین ثابت کرده‌اند که عفونت‌ها از طریق تماس فیزیکی بیشتر از دیگر راه‌ها گسترش می‌یابند. با این اوصاف، از آنجایی که ما در طول روز دست‌های خود را به تعداد بی‌شماری وسیله شخصی و عمومی می‌زنیم ، احتمال آلودگی متقابل را افزایش می‌دهیم. به همین دلیل است که باید روی تمیز و ضدعفونی کردن دستان خود حساس باشیم. آنچه که ما در تیم تحقیقاتی وبسایت آریان فراز پرسام قرار است بررسی کنیم، اهمیت بهداشت فردی در دفاتر کاری و بخش‌های عمومی است.

با راه‌اندازی مجدد دفاتر کار، افراد باید هنگام بیرون رفتن از محیط خانه و حضور در محل کار از خود مراقبت کنند. رعایت بهداشت در طول دوران COVID-19 و حتی پس از آن بسیار حیاتی است. از زمان شروع همه‌گیری، ما به اهمیت تمیز کردن دست‌هایمان پی برده‌ایم. با در نظر گرفتن این موضوع، ما می‌دانیم که چگونه کارمندان باید هنگام تایپ گزارش‌ها، دست دادن با ارباب رجوع، استفاده از سایر امکانات اداری و حتی سرویس‌های بهداشتی، از دستان خود استفاده کنند. بنابراین، برای جلوگیری از آلودگی‌های دوجانبه، دفاتر باید با لوازم هوشمند و خودکار تجهیز شوند. دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست هوشمند یا همان دستگاه مایع‌ریز اتوماتیک باید طبق استراتژی خاصی در محیط کار نصب شوند.

مکان‌های کلیدی برای نصب دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست

در ادامه تعدادی از مکان‌هایی که برای نصب دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست اتوماتیک مناسب هستند معرفی می‌کنیم.

سرویس‌های بهداشتی

طبق مطالعات بدست آمده در سال ۲۰۱۶، مشخص شد که از هر ۱۰۰۰ بزرگسال، بیش از ۶۷% آن‌ها از شوینده برای شست و شوی دستان خود استفاده نمی‌کنند و دستان خود را با آب معمولی شست‌و شو می‌دهند. تقریبا ۸۲% درصد از کسانی که در جمع‌آوری این آمار شرکت کردند نیز بیان کردند که اغلب افراد دستان خود را با صابون و مایع دستشویی نمی‌شویند. این تحقیق نشان‌دهنده اهمیت نصب جا مایع چشمی در دستشویی‌ها را نشان می‌دهد. افراد زیادی هستند که بعد از استفاده از دستشویی عجله دارند و زمانی را برای درگیر شدن با مایع‌ریزهای مکانیکی صرف نمی‌کنند. به همین دلیل باید در نزدیکی سینک روشویی سرویس‌های بهداشتی دستگاه مایع ریز اتوماتیک را نصب کنید. در کنار این دستگاه باید دیسپنسرهایی نیز در نزدیکی درب سرویس بهداشتی قرار دهند تا هر بار به عنوان یک یادآور عمل کنند.

برخی از دستگاه‌های ضدعفونی کننده موجود در بازار، دارای سنسور اولتراسونیک بوده و به کمک آن تماس انسان با خود دستگاه به حداقل میزان خود می‌رسد. اگر نحوه‌ی پخش محلول ضدعفونی کننده به صورت مه‌پاشی غنی باشد، دست‌ها به صورت تضمینی تمیز می‌شوند.

IMG 20211121 124544

ورودی‌ها و خروجی‌ها

برای انتقال بیماری در سراسر محل کار، یک دستگیره در کافی است. طبق نتایج بدست آمده مشخص شده است که ویروس‌ها از طریق دستگیره در می‌توانند در عرض ۲ الی ۴ ساعت به حدود ۴۰ الی ۶۰ درصد از کارمندان سرایت کنند. بنابراین، دسترسی همه افراد به دستگاه ضدعفونی کننده دست در محل کار، به ویژه در نزدیکی اشیایی که معمولا همه با آن‌ها در تماس هستند، بسیار مهم است. نصب دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست در نزدیکی مبادی ورودی و خروجی کمک بزرگی به حفظ بهداشت و ایمنی افراد خواهد کرد. دست‌هایی که ضدعفونی شده‌اند دیگر ویروس‌ها و عفونت‌ها را در محل کار پخش نمی‌کنند.

کافه تریا یا اتاق‌های استراحت

کافه تریاها، اتاق‌های استراحت یا فودکرت‌ها کانون رشد و انتقال میکروب‌ها و ویروس‌ها هستند. مصرف غذا با دست‌های آلوده به میکروب می‌تواند به راحتی باعث نفوذ بیماری به بدن افراد می‌شود. این فضاها عمومی‌ترین ماان‌ها در یک دفتر کار هستند. نصب دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست در این مکان‌های کلیدی، باعث ایجاد آرامش خاطر در کارمندان می‌شود. اگر در چنین فضاهایی یک سیستم روشویی تعبیه شود، شرایط رفاهی تکمیل می‌شود. در کنار روشویی حتما از یک جا مایع دستشویی چشمی استفاده کنید.

IMG 20211121 124609

اتاق‌های جلسه

اتاق جلسات یا سالن اجتماعات معمولا مملو از کارمندان است. حتی ممکن است در کنار کارمندان، مشتریان مختلف نیز در این اتاق‌ها حضور داشته باشند. در چنین اتاق‌هایی افراد به هم دست می‌دهند و پرونده‌ها و اسناد خود را بین هم رد و بدل می‌کنند. بنابراین لازم است در هر یک از این اتاق جلسات یک دستگاه ضدعفونی اتوماتیک نصب شود و برای همه مشخص شود که هنگام ورود و خروج از این دستگاه استفاده کنند.

میز کارمندان

میز کارمندان محیط مناسبی برای رشد و انتقال میکروب‌ها و ویروس‌ها است. آن‌ها بیشتر زمان خود را پشت میز می‌گذرانند، اسنادی که بین دیگر همکاران خود رد و بدل شده است را روی میز قرار می‌دهند، امکان دارد روی همان میز غذا یا نوشیدنی خود را میل کنند. اگر کارمندی بیمار یا ناقل باشد، سرفه و عطسه کرده و آثار سرفه و عطسه‌ی او روی میز باقی می‌ماند. روی میزها و یا حداقل در نزدیکی آن‌ها باید دستگاه‌های ضدعفونی کننده تعبیه شده باشد.

پیشخوان مالی و یا دستگاه ATM

بر اساس تحقیقات اخیر، صدها میکروارگانیسم در اسکناس‌ها و پول‌های رد و بدل شده در باجه‌های معاملاتی وجود دارند. بانک‌ها و سایر ادارات مربوطه استفاده از ضدعفونی کننده‌ها را پس از هر جابجایی پول نقد یا اسناد فیزیکی توصیه می‌کنند. دستگاه‌های ATM نیز توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل باید یک دستگاه ضدعفونی کننده اتوماتیک در نزدیکی ATM وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که دستگاه ضدعفونی کننده با دستگاه جا مایع چشمی متفاوت است. بهتر است به صورت تخصصی یک ضدعفونی کننده اتوماتیک تهیه کنید تا به صورت مه‌پاشی مواد را به روی دستان شما انتقال دهد. با این کار هم سطح بیشتری ضدعفونی می‌شود و هم مقدار محلول کمتری مصرف می‌شود.

آسانسور

صدها نفر هرروز در یک مکان تجاری از آسانسور استفاده می‌کنند. این واقعیتی است که به هیچ عنوان نمی‌شود آن را نادیده گرفت. افراد زیادی دکمه‌های آسانسور را لمس می‌کنند و حتی اگر یکی از آن افراد آلوده باشد، بیماری به دیگر مراجعین نیز منتقل خواهد شد. استفاده از مواد ضدعفونی کننده دست در آسانسور به اندازه محیط داخلی خود دفتر مهم است. باید این دستگاه را در هر طبقه نصب کرده و در اختیار افراد قرار دهید تا مراجعین بتوانند قبل از ورود و هنگام خروج دست‌های خود را تمیز و ضدعفونی کنند. بهتر است از نمونه‌های اتوماتیک این دستگاه استفاده شود تا میزان تماس با آن به حداقل برسد.

تشویق برای استفاده از دستگاه

در کل برای این که افراد تشویق به استفاده از این دستگاه‌ها شوند، بهتر است در بخش‌های مختلف محل کار خود بروشورها و پوسترهایی قرار دهید تا توجه مراجعه کنندگان و کارمندان به آن‌ها جلب شود. قسمت‌های زیادی از یک فضای کاری هستند که می‌توانند افراد زیادی را درگیر کنند، بنابراین سعی کنید علاوه بر رعایت بهداشت فردی، از امکانات بهداشتی مانند جا مایع چشمی و یا دستگاه ضدعفونی کننده چشمی استفاده کنید.

لطفا برای سلامت کارمندان و مراجعین خود اهمیت قائل شوید و محیطی سالم و ایمن را به صرف کمی هزینه‌ی بیشتر فراهم کنید. شما با این کار علاوه بر کاهش خطرات جانی در محل کار خود، باعث افزایش بازدهی فعالیت‌های روزانه کارمندان نیز خواهید شد و زمانی که رقبای شما در حال دست و پنجه نرم کردن با شرایط بهداشتی در این روزها هستند، روند کاری تیم شما به راحتی و با سرعت بیشتری رشد می‌کند. اگر مایل به خرید شیرآلات بهداشتی هوشمند، سطل‌های زباله اتوماتیک و جا مایع اتوماتیک هستید، توصیه میکنیم به بخش فروشگاهی وبسایت آریان فراز پرسام مراجعه کرده و نمونه‌های با کیفیت و خاص موجود در بازار ایران را مشاهده کنید. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان خرید نیز می‌توانید از طریق راه ارتباطی درج شده بر روی وبسایت با مشاوران ما تماس بگیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.