کد مطلب: ۶۰۳۰۰۶

رونمایی از شاسی بلند جدید BMW/مدل XM چه ویژگی‌هایی دارد؟+عکس

رونمایی از شاسی بلند جدید BMW/مدل XM چه ویژگی‌هایی دارد؟+عکس

کمپانی بی ام دبلیو از شاسی بلند XM خود رونمایی کرد. این مدل پس از مدل M1 دومین شاسی بلند تولید این کمپانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمپانی بی ام دبلیو از مدل جدید خود یعنی شاسی بلند XM رونمایی کرد. این مدل دارای ۷۴۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۳۸ پوند فیتی است. بی ام دبلیو تا کنون فقط یک مدل شاسی بلند تولید کرده بود و آن هم مدل M1 بود. اما اکنون شاسی بلند دیگری را نیز به نام XM به کارنامه خود اضافه کرده است.2021 bmw concept xm 6

ویژگی‌های ظاهری

از نظر ظاهری چراغ‌های جلو این مدل به دو بخش مجزا تقسیم شده‌اند. و چراغ‌های ال ای دی در اطراف جلو پنجره قرار گرفته‌اند. سقف ماشین در قسمت راننده بیشترین ارتفاع را دارد و هر چه به سمت عقب ماشین می‌رویم شیب آن به آرامی کاهش می‌یابد. هر چند در طراحی آن به اندازه مدل X6 شیب‌های تندی به کار نرفته است.

2021 bmw concept xm 7 چراغ‌های ال ای دی عقبی ماشین تا قسمت گلگیرها کشیده شده‌اند. گوشه‌های بالایی شیشه عقب به تقلید از M1 حالت هلالی شکلی دارند.

2021 bmw concept xm 5

شکل کابین ماشین بستگی به این دارد که شما در کدام قسمت آن نشسته باشید. صندلی‌های جلو از چرم قهوه‌ای ساخته شده‌اند که کلاسیک هم به نظر می‌رسد. در قسمت جلو همچنین صفحه نمایش منحنی شکلی می‌بینید که شبیه صفحه نمایش‌های مدل ix و i4 است. صندلی‌های عقب اما از مخمل به هم دوخته شده ساخته شده‌اند و کف کابین هم از موکت‌های پرز بلند پوشیده شده است.2021 bmw concept xm 18

قدرت مدل XM از پیشرانه هیبریدی قابل شارژ و موتور مدل V8 نشأت می‌گیرد. این موتور ممکن است همان موتور ۴/۴ لیتری در مدل M5 و یا یک موتور جدید باشد. در هر صورت با ۷۴۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۳۸ پوند فیتی به قدرتمندترین مدل سری M تبدیل شده است.

2021 bmw concept xm 3

به گفته اتوبلاگ، جزئیات عملکردی این خودرو هنوز به طور کامل اعلام نشده است. اما موتور بنزینی-برقی این شاسی بلند باعث می‌شود بتوانید تا ۴۸ کیلومتر فقط با موتور الکتریکی آن رانندگی کنید. مدل XM یک مدل مفهومی است اما بی ام دبلیو می‌گوید این خودرو آغازگر ورود سری‌های جدیدی است که تولید آن‌ها قرار است از اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز شود. این مدل هم مانند سری X قرار است در اسپارتن بورگ کالیفرنیای جنوبی ساخته شود.و به عنوان یک مدل ۲۰۲۳ به فروش برسد.

2021 bmw concept xm 10

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی خیلی زیباست.

    • ناشناس

      خیلی شبیه 207دورنگ ایرانخودرو،???

  • ناشناس

    طرحهای آلمانیها حساب شده هست
    طراحان این طرح میخاستن بیننده رو شوکه کنند که موفق شدن
    در شاسی بلندهای لوکس جدید جلو پنجره عظیم مد شده
    عقب ماشین قشنگتر از جلوشه، جلو شبیه ماشینهای نظامیه!
    جلو ماشین میخاد بگه من قوی، خشن و متفاوتم! به نظر من خشونت طرح برای شهر و مردم غیر نظامی زیاده،خودم باید بی ام دبلیو رو نجات بدم !!!!!!!!

    • ناشناس

      هخخخخ راس گفتی

  • حنیف

    طراحی داخلش خوبه ولی بیرونش نه زیاد

  • ناشناس

    با احترام از روی 132 کپی کردن کلا پراید سره ایمنی و زیبایی

  • حسین میرزایی

    آفرین به این خودرو سازها خیلی مهشره من مدل x6رو خیلی دوست دارم وهر وقت تو خیابان می بینم کیف میکنم و از این به بعد هم این مدل جدید انشاالله به ایران هم بیاد ببینیمو با هاش حال کنیم