کد مطلب: ۲۸۶۰۵۳

مدیریت صحیح منابع آبی مانع تنش اجتماعی بین کشاورزان می‌شود

مدیریت صحیح منابع آبی مانع تنش اجتماعی بین کشاورزان می‌شود

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار مجلس شورای اسلامی، بر لزوم مدیریت صحیح منابع آب کشور تاکید کرد.

علی بختیار، گفت:شهرستان گلپایگان به عنوان هلند ایران مشهور است چرا که در این منطقه میزان قابل توجهی شیر به دلیل وجود 60 هزار راس گاو شیرده، تولید می‌شود بنابراین باید به مشکلات کشاورزان و دامداران منطقه توجه جدی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:به دلیل خشکسالی و تغییر الگوی کشت در سال های گذشته، کشت زعفران،گل محمدی و پسته مورد توجه کشاورزان منطقه قرار گرفته، بنابراین حداقل باید آب مورد نیاز بخش کشاورزی برای تولیدات محصولات کشاورزی مذکور تامین شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار مجلس شورای اسلامی، بر لزوم مدیریت صحیح منابع آب کشور تاکید کرد و افزود: از زمانی که آب از سرشاخه‌های رودخانه دز منتقل شده و آب سدهای گلپایگان و کوچه ری با هم مخلوط می شود شبکه آبیاری قدیمی از بین رفته و کشاورزان منطقه احساس می‌کنند آب کشاورزی مربوط به آن‌ها به قم منتقل شده است.

ارتقای مدیریت بهره‌برداری از منابع آب

بختیار ادامه داد:نصب کنتور روی انتهای تونل انتقال آب و ابتدای خط لوله در منطقه باعث شده مدیریت بهره‌برداری از منابع آب بهتر شود و در حال حاضر شرکت توسعه منابع آبی ایران براساس مصوبه ارزشمند و جدید دولت، مدیریت آب را در اختیار گرفته و دیگر پیگیری در مدیریت آب قم انجام نمی‌شود همچنین دستگاه اجرایی سد از مدیریت آب قم به تهران منتقل شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود:اقدامات مذکور مانع تنش اجتماعی بین کشاورزان و مردم استانهای اصفهان،مرکزی و قم می‌شود و دیگر کشاورزان احساس بی‌عدالتی از لحاظ تخصیص منابع آب نخواهند داشت.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.