کد مطلب: ۱۴۵۷۷۷

مذاکرات آمریکا و چین برای رفع مشکلات تجاری

مذاکرات آمریکا و چین برای رفع مشکلات تجاری

روسای‌جمهور چین و آمریکا، دو اقتصاد مطرح دنیا، طی نشستی که امروز برگزار می‌شود، در مورد توافقنامه‌های تجاری، بازارها و امور مالی مذاکره می‌کنند.

روسای‌جمهور چین و آمریکا، دو اقتصاد مطرح دنیا، طی نشستی که امروز برگزار می‌شود، در مورد توافقنامه‌های تجاری، بازارها و امور مالی مذاکره می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، این دیدار بخشی از یک برنامه 100 روزه است که در دیدار پیشین دونالد ترامپ و شی جینگ پینگ در آگوست گذشته در مورد آن برنامه‌ریزی شد.

گفتگو در مورد اختلاف‌نظرهای سیاسی میان دو کشور از جمله محورهای این مجموعه از نشست‌ها است.

اما در مذاکرات دوجانبه امروز به طور عمده مسائلی از جمله بازارهای مالی، تجارت و سرمایه‌گذاری و توسعه جهانی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مدیران کسب‌وکارهای بزرگ در آمریکا مدتی است که از چالش‌های تجاری به‌وجودآمده با چین ناامید شده‌اند. افزایش کسری تراز تجاری آمریکا با چین و همین‌طور سوبسیدهای دولتی به نفع شرکت‌های چینی از جمله این چالش‌هاست.

یک مقام ارشد چینی روز سه‌شنبه در سخنرانی شورای کسب‌وکار آمریکا و چین، نسبت به این جلسات ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: کشتی روابط تجاری-اقتصادی آمریکا و چین در حال حاضر در مسیر صحیحی قرار گرفته است.

از سوی دیگر، ویلبور راس وزیر بازرگانی ایالات متحده اذعان کرد، اگرچه گفتگو میان دو کشور چالش‌برانگیز شده است اما دو کشور اهداف مشترکی دارند.

او همچنین اضافه کرد: این شروع خوبی است. اما هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن باقی مانده است. در حال حاضر روابط تجاری دو کشور متعادل نیست و باید اصلاح شود. به عنوان مثال چین نسبت به آمریکا محدودیت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری‌های ورودی ایجاد می‌کند.

این نشست در حالی انجام می‌شود که دولت ترامپ قصد دارد، تعرفه‌های عمده‌ای را بر واردات فولاد وضع کند.

گفتنی است، کانادا، مکزیک، برزیل، اتحادیه اورپا و ژاپن بزرگ‌ترین واردکنندگان فولاد به کشور آمریکا هستند.

اگرچه چین در رتبه یازدهم قرار دارد، اما دونالد ترامپ مدام این کشور را به تولید فولاد ارزان‌قیمت متهم می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.