کد مطلب: ۲۴۵۱۸۱

مذاکرات اوپک برای شرایط پس از تحریم نفتی ایران

مذاکرات اوپک برای شرایط پس از تحریم نفتی ایران

وزرای نفت اوپک از بررسی تامین کمبود احتمالی عرضه نفت پس از تحریم نفت ایران خبر دادند.

وزرای نفت اوپک از بررسی تامین کمبود احتمالی عرضه نفت پس از تحریم نفت ایران خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ پس از تصمیم آمریکا به خروج از برجام، بخیط الرشیدی، وزیر نفت کویت گفته است که کشورش با تولید نندگان عضو و غیرعضو اوپک برای محدود کردن تاثیر هرگونه کمبود احتمالی عرضه نفت همکاری خواهد کرد.

ترامپ روز سه‌شنبه ضمن خروج از برجام اعلام کرد که بالاترین سطح تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را به‌اجرا می‌گذارد.

روز چهارشنبه، یک مقام آگاه در اوپک گفت، عربستان در حال رصد تاثیرپذیری بازار نفت از خروج آمریکا از برجام است و آماده جبران هرگونه کمبود احتمالی عرضه نفت است، اما به‌تنهایی اقدام به پر کردن این خلا نخواهد کرد.

وی افزود، هرگونه اقدامی در صورت نیاز، با هماهنگی تمام شرکای عضو و غیرعضو اوپک اتخاذ خواهد شد.

جبار العیبی، وزیر نفت عراق هم گفته، بعد از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام، اوپک کمبود احتمالی عرضه جهانی نفت را مورد بحث قرار خواهد داد.

وزیر نفت عراق در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اینکه آیا عراق کمبود عرضه مورد انتظار را پر خواهد کرد یا نه گفت: «در پایان ماه جاری نشست اوپک را داریم و این مسائل روی میز مذاکرات قرار خواهد داشت».

لعیبی افزود که این موضوع یک موضوع سیاسی است و وی امیدوار است بر عرضه نفت منطقه خلیج فارس تاثیری نگذارد: من شخصا فکر می‌کنم این مسئله تاثیری بر عرضه نفت منطقه خلیج فارس نخواهد داشت.

تحلیل‌گران انتظار دارند بسته به میزان همکاری سایر کشورها با تحریم‌های آمریکا، میزان صادرات نفت ایران 200 هزار تا یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.