کد مطلب: ۵۴۳۲۴۵

میخائیل اولیانوف:

مذاکرات وین درباره برجام منحصر به‌فرد است

مذاکرات وین درباره برجام منحصر به‌فرد است

سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، مذاکرات وین درباره برجام را یک نمونه منحصر به فرد در تاریخ خواند، زیرا به گفته او هدف احیای توافقی است که (با خروج آمریکا از آن) تکه تکه و نابود شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میخائیل اولیانوف که ریاست هیات روسیه در مذاکرات برجام را برعهده دارد روز جمعه در توئیتی نوشت: مذاکرات وین درباره برجام منحصر به فرد است. هدف این نیست که این توافق را به روز رسانی یا درباره توافق جدیدی بحث کنیم.

وی با بیان این مطلب «هدف این است که توافقی را که تقریبا تکه تکه و نابود شده، احیا کنیم» افزود: آیا چنین رویدادی در تاریخ روابط بین‌الملل سابقه دارد؟ من که چیزی در این رابطه به خاطر ندارم. شما چطور؟

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمدند تا در خصوص فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی کنند. آن‌ها تاکنون چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته‌ای پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌اند.

دور چهارم نشست کمیسیون مشترک‌برجام چهارشنبه در گراند هتل وین برگزار شد. در این نشست که با حضور هیأت‌های ایران و کشورهای عضو برجام برگزار شد، روسای هیات‌ها مروری بر پیشرفت‌های حاصله در دور چهارم و آخرین وضعیت متن‌ها کرده و به تبادل نظر در خصوص مسیر پیش رو پرداختند.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.