کد مطلب: ۶۱۴۲۴۷

نشست اعضای برجام با آمریکا، بدون حضور ایران

نشست اعضای برجام با آمریکا، بدون حضور ایران

طبق پیام نماینده روسیه نشستی چندجانبه میان نمایندگان کشورهای عضو برجام با آمریکا بدون حضور ایران برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز بود که وزیران خارجه ایالات متحده و رژیم صهیونیستی درباره موضوعات منطقه‌ای و چالش‌های بین‌المللی، از جمله آنچه تهدیدات ایران خوانده می‌شود مذاکراتی داشتند.آیا این دیدار می‌تواند روی روند گفتگوی آمریکا با اعضای برجام تاثیر گذار باشد؟

آن طور که ایسنا گزارش داده، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: دیدار معمول اعضای برجام (بدون ایران) با آمریکا در پایان دیروز «پنج‌شنبه» برگزار شد.

اولیانوف ادامه داد: ما مذاکرات هدفمندی درباره یکی از دشوارترین مسائل در دستور کار مذاکرات وین داشتیم.

این دیدار در پی این مطرح می‌شود که این دیپلمات روسی روز گذشته با معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی و نمایندگان کشورهای اروپایی در وین نیز دیدار داشته است و درباره روند مذاکرات وین گفتگو کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه این دیدارها هیچ ربطی به مذاکرات ایران و ۱+۴ ندارد، گفت: کره‌ای‌ها با برخی از هیئت‌های حاضر در وین دیدار کردند و چنین ملاقات‌هایی معمولا در حاشیه اینچنین نشست‌ها مرسوم است.

دور هشتم مذاکرات وین از چند روز قبل آغاز شده است که پس از جلسه کمیسیون مشترک برجام، دیدارهای رسمی و غیررسمی نمایندگان کشورهای عضو برجام و کارشناسان آن ها در روزها و در چارچوب های مختلف در حال برگزاری بوده است.

مذاکرات وین در مسیر طبیعی و خوب جریان دارد

حسین امیرعبداللهیان در اخرین موضع‌گیری درباره مذاکرات وین و نگاه ایران تصریح کرد که «مذاکرات در مسیر طبیعی و خوب جریان دارد. ابتکارات طرف ایرانی این فضا را رقم زده است و اکنون این طرف غربی است که باید نشان دهد حسن نیت و اراده جدی برای توافق خوب دارد یا خیر».

وی گفته است که ما از هیات آمریکایی صحبت‌های خوبی می‌شنویم ولی مشاهده اقدامات جدی، اهمیت دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرده است که ایران در مذاکرات وین خواستار ضمانت‌هایی است که مانع اعمال تحریم‌های جدید و بازگشت تحریم بعد از برداشته شدن آن شود.

شایان ذکر است، مذاکرات در دور هشتم امروز و روزهای آتی در وین ادامه خواهد داشت.

گفتگوی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران

دیروز بود که وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، اعلام کرد که آنتونی بلینکن و یائیر لاپید وزیران خارجه ایالات متحده و رژیم صهیونیستی درباره موضوعات منطقه‌ای و چالش‌های بین‌المللی، ازجمله اوکراین و همچنین آنچه تهدیدات ایران خوانده می‌شود بحث و تبادل نظر کردند.

آخرین اخبار حوزه سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.